Klacht: Documenten uit Japan kwijt

Joey87912634 op 08 september 2021 over Douane in de categorie Overheid

Mijn aangetekende pakket (post, documenten) uit Japan zijn volgens de track en trace op 11 augustus 2021 binnengekomen voor inspectie bij de douane in Nederland. Na meerdere malen contact gehad te hebben met PostNL is er een case geopend op 25 augustus. 30 augustus kreeg ik een mail waarin word uitgelegd dat mijn documenten niet meer bij de douane liggen maar bij de inklaring afdeling van PostNL. Op basis van de elektronische voormelding blijkt er door onbekende oorzaak dat de status van het document is blijven hangen.

Bva-imec geeft aan de status te hebben aangepast en dat de zending zou worden doorgestuurd. Om te voorkomen dat PostNL deze status update ook niet heeft binnengekregen, direct gebeld met PostNL die geven aan dat zij inderdaad deze foutmelding en de update niet kunnen zien.

Case op 30 augustus weer heropend en zelf ook een mail gestuurd naar bva-imec. Op 8-9-2021 geeft bva-imec aan in een mail dat het document niet op 11 augustus is gescand bij de inklaring maar op 1 augustus. Ook geven ze aan dat de zending helemaal niet meer gescand is waardoor ze hem nu kwijt zijn. Nu probeer ik bij PostNL mijn document op te geven als vermist waarop mij verteld word dat dit pas na 30 dagen kan omdat de douane je pakket officieel zo lang mag vasthouden.

Ik vraag mij af of deze 30 dagen periode ook geldig is als er vanuit henzelf duidelijk word aangegeven dat zij het document kwijt zijn. PostNL weigert de case door te zetten als documenten vermist en er word zoals de zoveelste keer een notitie bij de case vermeld vragend aan de douane of zij dit geval willen oppakken.

Na zoveel contact gehad te hebben en informatie te hebben aangeleverd is dit toch wel schandalig van beide PostNL zowel als de douane. Mijn vraag is ook waarom een aangetekende brief (documenten) bij de douane terecht komt als er overduidelijk alleen maar papieren in zitten.

1. Ik wil weten waarom het document niet is gescand nadat er duidelijk is aangegeven door bva dat ze de status hebben ge-update.

2.ik wil weten waarom PostNL die status niet heeft binnen gekregen.

3,ik wil weten waarom het document voor inspectie is aangeleverd terwijl er alleen maar papieren in zitten.

4.ik wil weten waarom de originele datum dat het document is aangeleverd bij de douane nu plotseling 1 augustus is in plaats van 11.

5.ik wil weten hoe het document is kwijtgeraakt.

6.ik wil weten waarom ik mijn documenten niet kan opgeven als vermist aangezien vandaag (8-9-2021) is aangegeven dat het document al vanaf 1-8-2021 bij de douane lag.

7.Ik wil weten waar mijn document nu is en wanneer ik hem binnen krijg en wat voor een stappen ik eventueel kan nemen om dit proces te versnellen. (Met stappen bedoel ik niet weer een notitie bij de case toevoegen)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Douane over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Douane in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Joey87912634