Klacht: Discriminerende trambestuurder

op 29 december 2017 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Op 2e kerst 2017 pakte ik de tram 25 richting schiebroek van 00.09 uur op het kruisplein. Ik was met mijn verstandelijk gehandicapte nichtje. Bij de halte aangekomen bleek ik nog 5 min te moeten wachten. Ik hielp andere familieleden die de tram richting eendrachtsplein moesten hebben aan de overkant. Opeens was daar de 25 die ik moest hebben 3 min te vroeg. Ik rende snel naar de achterkant van 25 en hield de deur open. Mijn nichtje stond aan de voorkant van 25 maar snapte niet dat zij moest instappen. Ik gilde naar voren dat zij moest instappen maar de bestuurder wilde niet voor mijn nichtje opendoen. Omstanders drukte ook op de knopjes om open te drukken voor mijn nichtje maar de deuren gingen niet meer open. Omdat ik nog in de achterdeur stond riep ik naar mijn nichtje dat zij naar achteren moest rennen. Op dat moment gilde de trambestuurder door de microfoon: ” HEY KL**ZAK MAAK DE DEUREN DICHT, JIJ BEPAALT NIET VOOR MIJ WANNEER DE DEUREN OPEN OF DICHT MOETEN”. Eenmaal in de tram (Mijn nichtje en ik) bleef de trambestuurder via de speaker verwensingen roepen en riep zelfs dat we maar een taxi moesten nemen. Op CS moest de trambestuurder toch enkele minuten stil blijven staan waarschijnlijk omdat de tram te vroeg was. Bij Larikslaan moest ik uitstappen. Ik liep naar voren en riep naar de bestuurder: “je bent te vroeg waarom doe je zo moeilijk”? De bestuurder vond dat hij bepaalde wat er in de tram gebeurde. Inmiddels ook boos door alle verwensingen die ik naar mijn kop geslingerd kreeg, zei ik: “Ik bepaal wat er gebeurd want ik betaal jouw salaris door het gebruikmaken van de tram”. De trambestuurder gooide nog wat verwensingen naar mijn hoofd en bij het uitstappen schreeuwde hij door de microfoon ZWARTE PIET en reed weg.

Ik ben pas tevreden als de desbetreffende bestuurder zijn excuses heeft aangeboden.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis Van Geene