Klacht: discriminatie van mensen met beperking.

op 25 mei 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

voordat ik de klacht verwoord even iets over ons gezin. Wij zijn met 5 personen in het gezin vader en moeder plus 3 kinderen met een beperking.4 leden van ons gezin gebruiken medicatie ( concerta) dit medicijn valt onder de opium wet en dus moeten wij bij het ministerie van volksgezondheid om een ontheffing vragen als we naar het buitenland gaan. Hier start voor ons het probleem wij wilde omdat wij al zo veel medische kosten hebben via centerparcs mystery boeken om de kosten wat lager te laten, je kan dan niet uit een park kiezen en wordt geplaatst en hoort dat 4 dagen van te voren dat is prima maar je kan alleen tussen nederland/Belgie kiezen daar ontstaat voor ons een probleem want binnen 4 dagen krijg ik geen medicatie ontheffing als wij in het buitenland geplaatst zouden worden. Daarop heb ik gebeld en het probleem voor gelegd met de vraag om een aantekening te maken zodat de belgische parken uitgesloten zouden worden voor ons. Ik moet echter verdrietig melden dat ik geen enkel gehoor kreeg met de probleem ik moest dan maar op de normale manier boeken. Graag zou ik jullie er op willen wijzen dat volgens een vn verdrag bedrijven niet mogen discrimineren en ik voel mij wel degelijk gediscrimineerd. Waarom kunnen mensen met een beperking niet van deze actie gebruik maken terwijl juist deze mensen vanwege extra medische kosten het al zo zwaar hebben en dus vaak afhankelijk zijn van aanbiedingen. In het vn verdrag staat de bepaling voor de gelijkheid van rechten voor mensen met een beperking maar helaas past center parks deze niet toe door mensen met een beperking uit te sluiten van deze actie. Ik als moeder wordt erg verdrietig dit te moeten constateren. Mijn kinderen moeten al zo hard knokken in deze maatschappij waar mijn kinderen zicht constant moeten aanpassen en hen maar de maatschappij zich zelden tot nooit zich aanpast aan hun. graag krijg ik enige reactie op dit probleem.

Ik vindt een excuus ten eerste zeer op zijn plaats maar ook dat jullie gaan nadenken hoe in het vervolg te reageren op een verzoek van iemand met een probleem. Ik was geschokt toen ik min of meer gewoon kreeg te horen dat ik pech had en maar op de normale manier moest boeken dit getuigt van weinig begrip en medeleven. Hoe jullie deze klacht verder willen afhandelen laat ik bij u ik hoef u echter niet te vertellen hoe kwetsend het voor ons was ik denk dat u dat zelf wel kan bedenken.. Mijn advies houd u aan het vn verdrag voor gelijkheid van behandeling voor mensen met een beperkin.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 26 mei 2016 om 09:35 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door irma pruijs-de jong