Klacht: Discriminatie

op 05 februari 2018 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Ik zat 5-2-18 om 11:22 uur in bus 170 richting Rodenrijs Metro. Tegenover mij zat een vrouw met hoofddoek. Bij de halte Berkelseweg drukte zij netjes op het knopje en liep naar de deur. Terwijl er aan de voorkant van de bus mensen instapten deed de buschauffeur de deur niet open voor de mevrouw. De vrouw bleef roepen dat ze eruit wilde en de chauffeur negeerde haar volledig. Medereizigers liepen naar de voorkant maar ook zij werden genegeerd. De buschauffeur reed verder en zei; ”Had je maar op het knopje moeten drukken.” Dat terwijl de vrouw dat meerdere keren, optijd heeft gedaan. Ik vind het belachelijk dat er zo wordt omgegaan met reizigers en dat de man volledig zijn eigen plan trekt. Vooral vanwege het feit dat hij alle andere reizigers wel gewoon netjes de bus uit liet bij andere haltes. Dit is discriminatie en hij heeft zijn taak niet uitgevoerd.

Ik wil dat de buschauffeur op zijn gedrag wordt aangesproken, er een straf op krijgt en dat er op een bepaalde manier excuses wordt gemaakt in de regio Lansingerland. Dit is belachelijk.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Felice Metz