Klacht: reden afwijzing sollicitatie

op 30 januari 2013 over Dirx drogist in de categorie Drogisterijen

Vorige maand heb ik gesolliciteerd naar de functie ”Bijbaan als Verkoopmedewerker bij Dirx” en de keuze is helaas niet op mij gevallen. Dat vind ik niet zo erg omdat het de taak van de werkgever is om de beste sollicitant uit te kiezen voor de functie.

Mijn klacht gaat over de reden van de afwijzing. Als reactie stond er in de mail het volgende, dat de kandidaten op ervaring en kennis zijn geselecteerd. Dat vind ik om 2 reden raar. 1: Ik heb recente(2009-2012) werkervaring in een(andere) drogisterij en heb daar ook een aantal certificaten behaald. Dat zie ik als kennis en ervaring.

Nog frappanter is de tweede reden: In de vacature staat EXPLICIET vermeld dat ervaring niet verplicht is. Waarom wordt er dan onder andere op werkervaring geselecteerd. Ik zie dat als mensen voor de gek houden. Als er op grond van ervaring(die ik overigens wel heb) wordt geselecteerd lijkt het mij wel zo netjes omdat in de vacuture te vermelden.

Ik weet dat het bij meerdere bedrijven ook gebeurt en hoop dat dat in de toekomst veranderd.

Ook heb ik deze maand gesolliciteerd naar de functie kassamedewerkster bij de Dekamarkt. Als reactie krijg ik precies hetzelfde mailtje(inhoudelijk gezien)als bij Dirx drogisterij. Ook in deze vacature staat dat ervaring niet verplicht is. Waarom wordt er dan wel op grond van onder andere ervaring geselecteerd?

Overigens vind ik het wel heel goed dat er snel gereageerd wordt.

Vacatures per direct aanpassen door de WERKELIJKE selectiecriteria(kennis en ervaring in dit geval) te vermelden.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dirx drogist nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R.P.