Mijn Klacht:
Vanaf april 2021 telefoonlijn uitgevallen. Gevraagd om een monteur maar volgens hen moest ik een zwart kastje aan en uit zetten. Na meerdere verzoeken een overeenkomst gesloten met Ziggo. Ziggo regelt de beƫindiging van het kontrakt met Dighihero inclusief nummerbehoud. Ziggo heeft meerdere vergeefse pogingen gedaan. Het kon niet omdat de klantgegevens niet klopte (sta bij hen geregistreerd als R.P. Hofman maar zij factureren aan P. Hofman)
Mijn kontrakt eindigde op 22 januari 2022. Ik heb t/m januari 2022, alle facturen betaald (ondanks het ontbreken van de vaste telefonie). Op 21 januari 2022 stuurt Dighihero een monteur die vastlegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server dus onoplosbaar. Op 29 januari 2022 stuurt Dighihero een e-mail naar Ziggo dat zij akkoord gaan met nummerbehoud. Dighihero verzoekt mij het kastje terug te sturen en dat zij na ontvangst de factuur zullen crediteren. Ik krijg van hen de ontvangst bevestiging van het kastje. Dan komt de factuur over februari. Ik bel hen en zeg dat ik a. geen overeenkomst meer met hen heb, b. Zij hebben bevestigd het kastje te hebben ontvangen. Volgens hen heb ik de telefoonnummers nog en moet daar eerst d.m.v. een formulier afstand van doen. Zij sturen het formulier en bevestigen de ontvangst van het ingevulde formulier per e-mail.
De factuur van februari is niet gecrediteerd sterker nog zij sturen herinneringen en de kosten zijn inmiddels opgelopen tot 487,93 (oorspronkelijk factuurbedrag 69,30. Bovendien wordt nu een incassoprocedure gestart.
Gewenste Oplossing:
Ik wil de factuur van februari nr. 1568432 niet betalen
Een overeenkomst tussen twee partijen houdt in dat de ene partij de dient betaald en de andere partij de dienst levert. Welnu ik heb alle facturen t/m januari 2022 betaald. En Dighihero heeft de dienst vanaf april 2021 niet geleverd.
