Klacht: Klacht winterjas – OBJECT

op 03 januari 2019 over Different Modewinkel in de categorie Kledingwinkels

In oktober heb ik een winterjas van Object gekocht in deze winkel, prijs E89,99.

Ik heb bij de dame die mijn jas heeft afgerekend nog na gevraagd voor de zekerheid, het met retouren zit. Ze gaf aan retourneren krijg je een waardebon terug zij heeft mij zelfs nog bevestigd dat mocht er een klacht zijn, ik mijn geld terug zou krijgen. ­čśë

Prima dacht ik.

Vanaf moment 1 dat ik de winkel uit liep met mijn nieuwe jas aan, zaten er binnen no time super veel pluisjes op de jas.
Prima, het is tenslotte een stoffe jas dacht, thuis een rollertje er over heen en klaar.

– 15 november.
Ik heb de jas toen laten stomen, met de hoop dat de pluisjes zouden verdwijnen. De pluisjes waren er niet meer, maar dit was voor korte duur.
(De jas zit na enkele minuten helemaal vol, met allerlei pluizen, draadjes en dingetjes. Hij trekt echt alles aan!)

Ik heb hier 18 december 2018 voor het eerst contact over gehad met een medewerker van de zaak, ik zou de dag er na terug gebeld worden. Dat is niet gebeurt.

Enfin.

20 december heb ik weer contact gehad met de winkel, dat ik morgen dan maar terug moet bellen.

Zo gezegd, zo gedaan.

21 december kreeg ik een antwoord van een medewerker, na overleg met leidinggevende:
We kunnen je niet helpen, omdat ze mij niet kunnen helpen krijg ik ter tegemoetkoming een waardebon t.w.v. 25 euro (?).
Ik gaf aan dat ik dit wel op prijs stelde, maar het geen geplaatste oplossing vind, omdat ik een jas heb gekocht van bijna 100 euro.
En, ik het daarnaast ontzettend jammer vind dat ik een leuke jas koop, (waar ik trouwens als student gewoon geld voor moet sparen), maar ik er helemaal niet meer tevreden mee ben op deze manier.

Vervolgens kreeg ik een leidinggevendeeigenaar aan de telefoon.
Theo.

Theo, heeft mij fijn te woord gestaan en uiteindelijk in een SMS-bericht laten weten dat de klacht niet bekend is bij Object, visie vanuit Object is; als je een jas koopt van dit materiaal, moet je er rekening mee houden met wat je er op draagt. (logisch, het is een stoffe jas…)
Theo wil mij tegemoet komen met een waardebon van het aankoopbedrag (89,99).

Omdat, mij bij aankoop van de jas is beloofd dat ik mijn geld retour krijg, op het moment dat er een klacht is. Heb ik een nieuwe jas aangeschaft, waar ik wel fijn in over straat kan lopen omdat ik simpelweg echt niet tevreden ben over deze jas (daarnaast is 90 euro voor mij echt een groot bedrag).

Ik heb dit aangegeven. Toch, gaf Theo aan geen geld terug te geven en ik even langs zal moeten komen in de winkel, om de jas te laten zien de waardebon op kan komen halen in de winkel in Nijmegen.

Maandag 24 december zou ik dit doen. Door dat ik krap in mijn tijd zat die dag, ik in Arnhem woon en de winkel in Nijmegen zit, heb ik het niet kunnen redden om die dag naar de winkel te gaan. Ik heb Theo die dag dan ook netjes gebeld, aangegeven dat het lastig gaat worden en of ik na de kerstOud-Nieuw langs mag komen, dit was geen enkel probleem!

In tussen tijd; heb ik er over nagedacht en tot het besluit gekomen dat ik het niet op prijs stel dat ik een waardebon krijg..

Er is een belofte gemaakt met mij als consument en vervolgens laten ze mij gewoon zitten. Ik word nu verplicht om kleding te kopen t.w.v. 90 euro (terwijl ik genoeg kleding heb). Dat binnen een jaar tijd. Ze hebben hun centen toch al binnen..

Dus, vandaag 2 januari heb ik naar de winkel gebeld. Met de vraag of Theo aanwezig is, omdat ik toch graag nog met hem in overleg wil, om te kijken of er iets anders mogelijk is (misschien een deel van mijn geld terug zodat ik deze voor de aankoop van de andere jas kan gebruiken waardebon bijv.)

Ik kreeg de eigenaresse(?) Roos, aan de telefoon.
Roos kon mij vertellen dat ik een afspraak heb gemaakt met Theo voor de waardebon, dat ik het daar maar mee moet doen. Ik zou maar snel langs moeten komen anders houd het op, gezien ik al voor de kerst langs zou komen dat ik dat nog steeds niet gedaan had..

(Ik gaf aan dat ik nog geen tijd heb gehad, maar dat ik graag nog met Theo in overleg wil voordat ik naar de winkel kom.)
Roos zei dat dit niet haar probleem was, enigszins met haar eens, maar haar reactie… Goed, ik heb Theo ten alle tijde netjes op de hoogte gehouden hier over, dat ik die maandag 24 december niet meer ging redden en dat het na kerstoud-nieuw ging worden.

De conversatie van Roos was niet heel erg (klant)vriendelijk moet ik zeggen. ‘Het moet maar is klaar zijn met je gebel. Je kan naar de winkel komen, de jas komen afgeven, dan krijg je die waardebon. Daar moet je het maar mee doen.’

Op het moment dat ik met haar aan de telefoon hing, hoor ik dat ze, terwijl ik aan het vertellen was waarom ik nou weer terug belde, gezellig met iemand anders in gesprek is(?). Sorry, ik ben een snel tevreden mensch, klaag niet snel, maar ik klaag nu wel, ik voel me zooooooo niet serieus genomen!

Als ik mijn geld terug krijg. ;-)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Different Modewinkel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JiskaV