Klacht: Diepe kuil in korte tijd

op 06 maart 2020 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In december 2018 heb ik een tweepersoons Mausundmatras ingeruild voor een tweepersoons Myrbackamatras. Volgens Ikea was dat eenmalig uit coulance omdat zij vonden dat de kuil in het Muasundmatras niet zichtbaar was op de foto’s die ik had toegezonden en dat terwijl ik elke morgen krom van de pijn mijn bed uitkroop.
Nu blijkt dat het Myrbackamatras ook een diepe kuil heeft en ik niet meer gezond kan slapen en wederom met pijn wakker word.
Ik heb contact gelegd met Ikea en deze vertelde mij dat ik de klacht moest melden met behulp van foto’s, ik zei dat dat niet kan, want de Myrbacka is een memoryfoam,matras en memoryfoam toont geen kuilen, maar veert terug naar nieuwstaat zodra ik er niet meer op lig, toch bleef de persoon van de klantenservice deze optie herhalen.
Op het laatst werd mij ook de mogelijkheid geboden om met het matras naar een filiaal te gaan, maar ik heb het matras laten bezorgen omdat er voor mij geen mogelijkheid is om deze zelf te vervoeren en ik zie mij niet met een tweepersoonsmatras onder de arm de trein instappen.
Uiteindelijk moest ik dan maar een matrassenexpert inhuren die kan bevestigen dat ik niet lieg. Zij hebben er geen in dienst.

De 25 jaar garantie lijkt niet ter zake doende en bij het omruilen van de matrassen kreeg ik geen geld terug, maar werd mijn geld door Ikea gegijzeld door middel van een tegoedcard waarmee ik dus verplicht was mijn geld daar uit te geven, punt is, als zij dat weer doen, dan ben ik niet alleen verplicht om 429 euro uit te geven bij Ikea, waarbij ik niet zou weten waaraan, want mijn huishouden is compleet en wel meest met Ikeameubelen en Golvvloer, plus ik heb dat geld nodig om elders een matras aan te schaffen, dus ik voel mij als vaste trouwe klant aardig in een hoek gezet

Ik ben tevreden als Ikea het matras op komt halen, zonodig na inspectie, en mij mijn echte geld waar ik mee heb betaald aan mij retourneert.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nugget