Klacht: Diefstal door eigen RET medewerker!

op 05 september 2018 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Op dinsdag 4 september 2018 om 16:05 werd mijn persoonlijke ov studenten kaart gecontroleerd, Ik had een geldige studenten ov, dat houd in dat ik gratis kan reizen en was ik ingecheckt, alleen mijn foto, vonden zij onduidelijk. Mijn naam, geboorte datum, datum van beindigde ov en nr waren duidelijk zichtbaar, toch heb ik een boete gekregen, (alles is via mijn ov genoteerd, dat bewijst ook dat de letters duidelijk zichbaar waren) ook is mijn ov zonder enige toezegging ingenomen, en heb ik geen foto mogen maken, de RET wist dat ik zo geen bezwaar kon maken. Ook staat er nergens in de regels dat ik hierdoor een boete kan krijgen en dat ze het mogen innemen. Je krijgt hooguit een waarschuwing. Ik kan dus nu geen bezwaar maken, en ben ook niet van plan om de boete te betalen. Ik ga dit dus ook zeker niet zo laten, al moet het via de rechter! Ik vind het ronduit belachelijk en pure diefstal van mijn ov waar ik voor heb betaald! En over de onvriendelijkheid van dit bedrijf valt ook al niet te praten!
En het mooie was ook nog, dat ik mijn kaart, niet eens langer dan 1 jaar heb, dit zegt meer over het ov product dan over de reiziger zelf! Zorg ook voor betere ov kaarten!!

Wanneer ik alle kosten terug krijg, want ik heb nu onnodig een nieuwe kaart moeten bestellengeld elke dag op moeten laden(wat ik niet iederedag heb), waardoor ik een studie vertraging oploop!
Ook moet Mijn boete moet nietig verklaard worden! Want deze betaal ik absoluut niet!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

Reactie van de melder van de klacht Ongeldigeboete

3 maanden geleden - Bedankt Robin!! Ik ga der zeker ook achteraan, want ik vind dit niet kunnen!!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ongeldigeboete