Klacht: Ten onrechte niet thuis gemeld

MvV68 op 07 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is mijn tweede keer dat ik een pakket niet bezorgd krijg en dus zelf moet gaan ophalen bij het sorteercentrum na onterechte niet thuis meldingen.

In beide gevallen heb ik twee keer een melding gehad dat ik niet thuis was, terwijl ik op datzelfde moment gewoon voor het raam zat te wachten op de bezorger. Vanwege een gebroken enkel kon ik overigens nauwelijks lopen en zat ik noodgedwongen thuis maar dit terzijde.

Dat er een keer iets mis gaat, daar heb ik alle begrip voor maar ik door de overeenkomsten in tijdstippen van meldingen en dergelijke heb ik een zwaar vermoeden dat dit gewoon een werkwijze is. En heel, heel slecht dat je niets anders kan doen dan afwachten en niemand het voor je regelt. Op een (standaard) excuus van de klantenservice na wordt er niets gedaan met de klachten die ik indien. Ik ben een heel ontevreden consument én ondernemer en zal nooit meer uit vrije keus zaken doen met DHL. Ik begrijp niet dat het bedrijf op deze wijze kan voortbestaan overigens.

Ik zou het heel fijn vinden als er gewoon eerlijk wordt gecommuniceerd en niet een ten onrechte niet thuis melding gegeven wordt. En uiteraard wil ik gewoon dat de afspraken nagekomen worden. Als er gezegd wordt, dat ze in een tijdslot komen, dan verwacht ik ook dat ze dan echt komen. En dan mag het best iets uitlopen maar geen ten onrechte niet thuis melding geven.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Hi Monique van Vliet, Bedankt voor uw melding. Allereerst mijn oprechte excuses voor deze situatie. Ik zie dat u aangeeft dat u al meerdere meldingen heeft gemaakt maar dat er niks mee word gedaan. Graag haak ik hier op in. Heeft u voor mij de casenummers en of zendingsnummers van de eerdere meldingen die u heeft gedaan? Op deze manier kan ik namelijk een gehele klacht doorzetten zodat we kunnen proberen er voor te zorgen dat deze manier van bezorgen echt gaat stoppen. Ik zie de gegevens graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Aisha DHL eCommerce E-Care

Reactie van de melder van de klacht MvV68

1 week geleden - Goedemorgen Aisha, Het zendingsnummer van het pakket dat ik nog steeds niet ontvangen heb is JVGL061825394212722 Voor het niet leveren van de andere zending heb ik geen officiële klacht ingediend, alleen via de app en klantenservice contact gehad. Maar nu het voor de tweede keer in korte tijd weer gebeurd, wil ik graag wel een klacht indienen. Dank je wel vast Prettige dag en hartelijke groet Monique

DHL

Heeft op 07 juni 2024 om 08:39 geantwoord

Beste Monique van Vliet,

Dank voor uw bericht.

Er is via de klantenservice al een klacht voor u ingediend bij de desbetreffende CityHub. De koerier zal hierop aangesproken worden. De klacht is geregistreerd onder case nummer 26808242. Ik ga er vanuit dat het in de toekomst niet opnieuw zal voorkomen. We horen het graag als u tegen problemen blijft aanlopen.

Mijn excuses dat de levering zo is verlopen.

Senna
DHL eCommerce E-care

MvV68

Heeft op 07 juni 2024 om 09:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is voor mij geen oplossing en exact hetzelfde antwoord heb ik eerder gehad.
Ik ben niet tevreden met de oplossing, vind het een zeer slap excuus en onvoldoende maatregelen om het een volgende keer te voorkomen. Ook vind ik het ongepast dat DHL de klacht zelfstandig en eenzijdig als \"Opgelost\" bestempeld.
Inmiddels heb ik mijn pakket met veel moeite en veel te laat wel ontvanen maar een volgende keer koop ik niet meer online als ik weet dat de verzending met DHL is.

Alle klachten die gemeld zijn door MvV68