Klacht: pakketpunt opgeheven, producten terug gestuurd, maar krijg geen geld terug

nndm op 24 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Heb 2 pakketten laten versturen via marktplaats naar een DHL pakketpunt. Tijdens deze zendingen is het pakketpunt ineens per direct opgeheven. Producten zijn retour gegaan naar de afzenders en zij kregen te horen dat de ontvangende partij contact moest opnemen. Heb ik gedaan en ik kreeg per pakket een schadevergoeding van 3,40, omdat het pakket niet zoek was, maar terug bij de verzendende partij was gekomen. De 3,99 per zending krijg ik echter niet terug! Dit is raar.
Zonder mijn tussenkomst zijn de pakketten teruggestuurd. De verzendende partij kreeg geen nieuwe code om de pakketten alsnog naar mij toe te sturen. In plaats daarvan moest ik het zelf regelen. Als ik een dienst afneem bij een bedrijf mag ik levering van deze dienst verwachten blijft het bedrijf in gebreke heb ik alsnog recht op levering en een redelijke schadevergoeding. De schade vergoeding die is aangeboden per pakket is niet helemaal redelijk als je bekijkt hoeveel tijd het me heeft gekost en ik heb mijn pakketten waar ik voor heb betaald ook nog steeds niet. Los het aub op

volledige vergoeding van het bedrag per zending en een aanvullende schadevergoeding (bovenop de 3,40 per zending) om alle kosten en tijd die ik eraan heb besteed te compenseren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 24 april 2024 om 16:19 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt me te horen dat uw pakketten retour zijn gegaan wegens een opegeheven servicepoint. Ik kan me voorstellen dat u graag de volledige verzendkosten terug ontvangt. Het beste kunt u reageren op de mail die u heeft gehad vanuit onze backoffice met de vraag naar meer informatie en hulp hierbij. De backoffice behandeld de cases en kan u helpen met aanvullende vragen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Maud
DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht nndm

1 maand geleden - het gaat om deze zendingen: MDPRP74D6NY en MDP5LP4WX21. De bedragen die door mij via Marktplaats aan DHL zijn betaald zijn 3,99 per stuk, maar ik heb de zending nooit ontvangen dus dan hoef ik ook de 3,99 niet te betalen neem ik aan. De schadevergoeding die is geboden is inderdaad een vergoeding voor de schade, maar omdat DHL weigert alsnog na te komen wil ik het geld van mijn levering ook terug.

Reactie van de melder van de klacht nndm

1 maand geleden - klacht staat nu op opgelost, maar is helemaal niet opgelost

nndm

Heeft op 29 april 2024 om 12:46 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Maud,
Bedankt voor je bericht.
Deze klacht is ontstaan door contact met 4 medewerkers van DHL via de mail, 2 via chat en een via telefoon. Er is al een klacht ingediend over een van de twee zendingen, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
De backoffice heeft mijn cases dus niet behandeld en daarom heb ik deze klacht ingediend via klacht .nl Dit is dus voor mij helemaal geen oplossing. Graag mijn verwachte oplossing uitvoeren.

Alle klachten die gemeld zijn door nndm