Klacht: Pakketdienst DHL

Uzziel op 04 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb eerder een klacht over DHL gemeld zie refnr.: 1143042 Geplaatst op: 20 maart 2024
Er staat ‘opgelost’ bij maar helaas is er nog niets veranderd, ik kreeg toen casenummer 25434161 van DHL, klinkt mooi maar haalt niks uit.

Even, heel even, leek het goed te gaan, maar helaas gaat het weer hetzelfde als hierboven vermeld. Berichtje met de levertijd, wachten, berichtje over 15 min zijn we er, dan een berichtje dat ze vertraging hebben maar nog wel komen en dan op het moment suprême krijg je een bericht dat je niet thuis was en het pakket naar een DHL servicepoint gaat. Je springt dan echt uit je vel en dan staat er ook nog een optie op de app om de bezorger een schouderklopje te geven!! Wat een arrogantie!! Als je pech hebt en dit gebeurd op een vrijdag, dan kun je wachten tot je het dinsdagmiddag kunt ophalen. Of het nou een klein of zwaar pakket is, of je verzendkosten hiervoor betaald hebt of niet, een service abonnement hebt of niet, HET MAAKT NIETS UIT!! DHL pakketdienst is ARROGANT en gaat SCHANDALIG met zijn klanten om. Ik word al onpasselijk als ik iets online bestel en je dan te zien krijgt dat DHL het gaat leveren! Ze willen gewoon dat je zelf, op de app, aangeeft dat je het wel ophaalt bij een servicepoint. Dan kunnen ze alle pakketten in één keer daar droppen, ik heb er al verhalen over gehoord!
Ik denk dat ik alle leveranciers die met DHL werken eens ga benaderen want zelfs de beloften die ze doen maken ze niet waar casenummer 25434161
Heb geen zin meer om hierover te bellen met de klantenservice want het enige wat ik daar hoor is dat ik geduld moet hebben, ppffff!!!!

Gewenste Oplossing:

Op tijd, zoals aangegeven in de app van DHL, een pakketbezorger op de stoep met het pakket!
Geen berichtjes van over 15 min zijn we er, als jullie toch niet komen en al helemaal niet een berichtje We hebben elkaar gemist, je pakket bezorgen we bij een DHL Servicepoint als je de hele dag thuis zit te wachten, bijna achter de voordeur 'ligt' om de pakketbezorger niet te missen. Dat is heel frustrerend!

Beoordeling 8/10 star-4 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat er vaker onterecht wordt gemeld dat u niet thuis bent. Ik zie dat uw klacht in case 25434161 is opgepakt en dit met alle betreffende bezorgers is opgepakt. Begrijp ik dat er nu weer bij een zending is gemeld dat u niet thuis was, terwijl u dit wel was? De bel werkt wel goed? Er zijn geen andere factoren die van invloed kunnen zijn? Graag ontvang ik het betreffende tracktrace-nummer, waarbij dit opnieuw is voorgevallen. Met vriendelijke groet, Danique DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Uzziel

1 week geleden - De bel werkt prima hoor. Ik ben niet de enige hier in het gebouw waar pakketjes niet geleverd worden. Al jaren is hier een probleem met DHL. Ik vraag me af of het probleem al niet mis gaat bij het inplannen van de route. Het adres/postcode wordt niet altijd correct aangegeven in div. navigatie. Het adres lijkt dan wel dichtbij maar in werkelijkheid moet je met de auto een heel stuk omrijden/terugrijden. Bij mij is t in ieder geval weer vaker mis gegaan, laatste keer met tracktrace nummer JJD000090254000034849586 en ook CO420674237DE Hoop dat t hoe dan ook opgelost wordt.

DHL

Heeft op 04 juni 2024 om 08:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie.

Ik zie dat deze 2 zendingen door dezelfde bezorger zijn behandeld als bij de originele case 25434161. Ik heb dit detail ook meegenomen in de nieuwe klacht naar het depot onder casenummer 26819878, zodat de leidinggevende weet dat het eerder mis is gegaan. Hij/zij zal de bezorger hier intern op aanspreken om dit in de toekomst te voorkomen.

Indien het onverwachts toch nogmaals gebeurd, vernemen wij dit graag met het huidige casenummer.

Wat betreft uw adres en navigatie werken de bezorgers met een systeem gebaseerd op Google Maps, dus dit zou wel correct moeten werken verwacht ik. Ik zie verder ook geen bijzonderheden als ik uw adres opzoek.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL e-Commerce E-Care

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Uzziel

Heeft op 11 juni 2024 om 10:10 geantwoord

Beoordeling 8/10 star-4 (10)

Gister werden mijn pakketjes netjes door DHL afgeleverd, hoop dat het nu zo blijft. Dank dat DHL hier nu aandacht aan heeft besteed.

Alle klachten die gemeld zijn door Uzziel