Klacht: Pakketautomaat scant QR codes niet

MijnheerJohn op 27 mei 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb iets verkocht via Marktplaats en daar gekozen om het met DHL te laten verzenden. Ik krijg netjes een label met een QR-code. Het probleem is nu dat in mijn woonplaats een DHL pakketautomaat geplaatst is die de QR-code niet kan scannen, alleen barcodes! Er is geen fysiek afgiftepunt in mijn woonplaats waardoor ik extra kosten moet maken om het pakketje in een andere plaats af te geven in een fysiek DHL afgiftepunt. Wat is dit voor een waanzin?

Automaat geschikt maken voor het lezen van QR-codes. Een andere mogelijkheid is de QR-code om te kunnen zetten naar een barcode.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 mei 2024 om 09:35 geantwoord

Goedemorgen John Dennissen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag zou willen dat uw QR label van marktplaats word omgezet naar een ander label. Helaas is dit niet mogelijk. Pakketautomaten kunnen inderdaad geen QR code scannen en helaas is dit ook niet iets wat we zomaar mogelijk kunnen maken. Ik raad u aan om dit pakket toch ergens bij een bemand ServicePoint af te geven en in de toekomst te kiezen voor een ander soort label zodat u het pakket wel in de pakketautomaat in uw woonplaats kan afleveren. Mijn excuses voor het ongemak!

Ik ga er van uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Aisha

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door MijnheerJohn