Klacht: Pakket kwijt door DHL, verzender kan niets doen

kpolat op 04 juni 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket dat geleverd zou moeten worden door DHL staat al bijna 2 maanden op Delivery interrupted, the parcel is delayed for one or two days. Heb mobiel contact opgenomen met de klanten service en daar is me verteld dat het pakketje kwijt is en ik contact op moet nemen met de verzender om een onderzoek te starten naar het vermiste pakketje.

Contact opgenomen met de verzender die zegt dat het pakket al bij DHL is en weigert zonder bewijs van vermissing contact op te nemen met DHL.

Ten slotte weer de klantenservice van DHL gebeld en gevraagd om een bewijsstuk van vermissing o.i.d. maar hier kon ik niet geholpen mee worden.

Al met al een hoop gedoe en nul voortgang.

Start onderzoek naar vermist pakket

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 04 juni 2024 om 08:44 geantwoord

Goedendag,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Ik heb de status van uw zending bekeken en zie inderdaad dat deze vermist is. Onze excuses voor het ongemak hiervan. Wij hebben geen bewijs van vermissing nodig of dergelijke voor het opstarten van een onderzoek, hiervoor dient de verzender enkel simpelweg contact op te nemen met haar vaste support binnen DHL.

Uw verzender is de opdrachtgever en betalende partij van de zending. Daarnaast hebben zij de benodigde gegevens, en om die reden kan alleen de verzender een onderzoek voor uw zoekgeraakte zending opstarten. Ik kan u daarom ook alleen adviseren om verder contact op te nemen en houden met uw verzender voor verdere support rondom de zending.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mitchel
DHL eCommerce E-Care

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

kpolat

Heeft op 05 juni 2024 om 15:04 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De verzender zegt tegen mij dat ik juist contact op moet nemen met DHL en weigert een andere actie te ondernemen zonder dat ik met schriftelijk bewijs oid kan aantonen dat het pakket daadwerkelijk vermist is. Ik kan hier dus helaas niets mee

Alle klachten die gemeld zijn door kpolat