Klacht: Groot pakket niet bezorgd ondanks mijn aanwezigheid.

Kris P op 30 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een DHL bezorger heeft gisteren gewoon besloten om m’n pakket (een enorme doos van zo’n 10kg) niet te bezorgen. Ik zag hem door het raam (op de begane grond, als hij had omgedraaid, had hij mij ook gezien) voor mijn huis staan met zijn apparaat en zonder bij me aan te bellen zijn auto instappen en wegrijden. Ik rende nog roepend naar buiten met zwaaiende armen, maar hij reed gewoon door.
Nu moet ik dit enorme en zware pakket te voet gaan ophalen bij een ophaalpunt. Contact met DHL erover gehad en het kan hen niets schelen. Ik kan verder ook geen beklach doen of niets. Geen consequenties voor hen of de bezorger. Alleen dat ik nu met een enorm en zwaar pakket over straat moet gaan lopen. Echt belachelijk.

Dat DHL het pakket alsnog bezorgd, zoals ze hadden moeten doen en mij een reden geven waaom de bezorger mij overgeslagen heeft.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 april 2024 om 17:40 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat u onterecht niet-thuis bent gemeld. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De zending heb ik erbij gepakt en ik zie inderdaad terug dat u contact met ons heeft gehad. Mijn collega heeft uw klacht dan ook direct doorgezet naar de Cityhub, zodat de leidinggevende de situatie op kan pakken met de betreffende bezorger. Daarmee ga ik uit van een betere service in de toekomst.

Het pakket is inmiddels geleverd bij het ServicePoint zie ik. Vervelend genoeg is het niet meer mogelijk om deze nog te verplaatsen. Anders had ik dit heel graag voor u geregeld. U kunt het hier binnen 7 dagen ophalen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u hiervan ervaart.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Maud
DHL E-commerce E-care

Kris P

Heeft op 30 april 2024 om 18:40 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb geen mening over de oplossing, want er is geen oplossing. Natuurlijk kunnen ze er wel iets aan doen. Er komt elke dag een DHL bezorger pakketten brengen en halen op het service punt. De trajecten digitaal kunnen gewoon aangepast worden, want ze worden constant aangepast. Dus de zending kan gewoon opgehaald worden en vervolgens bij mij bezorgd worden. Met de auto is het ook een rit van 5 minuten. Dit is echt de grootste onzin die er is. DHL wíl het niet, want het kost tijd en dus geld. Het heeft niets met logistieke mogelijkheden te maken, alleen met bereidheid. Mij laten stikken heeft geen enkele consequentie voor DHL, dus is dat de meest interessante optie. Ik word ook echt misselijk van die eindeloze \"excuses voor ongemak\" en \"ik begrijp dat de situatie vervelend is\". Houd die AUB. Niemand heeft daar iets aan en het heeft geen enkele betekenis.

Reactie van de melder van de klacht Kris P

3 weken geleden - Voor de tweede keer vandaag heeft DHL iets niet bezorgd terwijl mijn vriendin en ik allebei thuis waren. Er is niet aangebeld, de tuindeur stond open. Het was heel duidelijk dat we thuis waren

Alle klachten die gemeld zijn door Kris P