Klacht: Bezorger gemist, maar wel thuis

eblommestijn op 28 mei 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij waren thuis aan het wachten op een groot pakket wat bezorgd zou worden door DHL. Als ik om 18:00 op de app kijk of de bezorgtijd nog is aangepast, zie ik dat de bezorger om 17:38 langs is geweest en ons ‘gemist’ zou hebben. In de eerste melding staat dat ze later nog eens langskomen. Om 17:42 is echter al de volgende melding dat ze ons nogmaals gemist zouden hebben en dat het pakket naar een pickup-point wordt gebracht. In de tijd dat dit gebeurd is, waren wij echter allebei gewoon thuis. Wij wonen in een appartementencomplex op 4e verdieping (lift aanwezig), dus wij vermoeden dat ook deze bezorger geen zin had om naar boven te komen. Helaas al de zoveelste keer met pakketbezorgers…

Ik wil dat de bezorgers worden aangesproken op dit gedrag en dat hier verandering in komt… Het is begrijpelijk dat ze liever hadden gehad dat wij wat lager woonden, maar dat is nog geen excuus om dit soort acties uit te halen. Mensen blijven bewust thuis voor hun pakketje en daarnaast zijn wij ook nog eens niet in de gelegenheid om grote pakketten elders op te kunnen halen i.v.m. geen auto.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedemorgen E Blommestijn, Wat verevelend dat u onterecht niet thuis bent gemeld! Dit is natuurlijk echt niet de bedoeling. Ik wil hiervan graag een klacht doorzetten. Mag ik hiervoor het zendingsnummer van het pakket waarbij dit is gebeurd? Ook ontvang ik graag uw postcode en huisnummer. Dan pak ik de klacht direct voor je op! Met vriendelijke groet, Aisha

Reactie van de melder van de klacht eblommestijn

2 weken geleden - JVGL06258198000157772051 3825VR, 95

DHL

Heeft op 28 mei 2024 om 09:03 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht en de gevraagde gegevens.

Ik heb zojuist een melding gedaan bij de leidinggevende van de bezorger zodat dit verder opgepakt kan worden met de bezorger. Ik heb dit gemeld onder casenummer 26673242. Ik verwacht dat dit niet meer zal voorkomen, mocht u in de toekomst toch nog een zending hebben die onterecht zo gemeld wordt dan horen wij dit graag. U kunt dit dan ook melden via de klantenservice met het casenummer. Mijn excuses voor het ongemak wat hierdoor is ontstaan.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Timon
DHL eCommerce E-care

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

eblommestijn

Heeft op 01 juni 2024 om 17:30 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

We hadden gehoopt dat dit de oplossing zou zijn, maar helaas vandaag weer exact hetzelfde gezeik!! Keurig thuis, wachtend op een pakket waar we al ruim een week naar uitkeken. Niet aangebeld, ineens melding “niet thuis, pakket gaat retour naar de verzender”. Wij zijn hier zo boos over!! Nu moeten we maar weer afwachten wanneer en of het geld wel teruggestort wordt en vervolgens wéér een hele tijd wachten op ons pakket. DHL, LOS HET OP!!

Alle klachten die gemeld zijn door eblommestijn