Klacht: Alles gaat verkeerd

Agnes166 op 27 mei 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 27 mei 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen G. Geppaart, Bedankt voor u melding. Wat vervelend dat u in de eerste instantie onterecht niet thuis bent gemeld. Ook is het natuurlijk niet de bedoeling dat als een ServicePoint dicht is dat een pakket dan ineens retour word...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 27 mei 2024

Een klant heeft een probleem ervaren met de levering van een pakket door DHL, dat op 1 mei als 'niet thuis' werd gemeld, ondanks dat de klant thuis was. Na een klacht en een poging om het pakket op te halen, bleek het afhaalpunt gesloten, waardoor het pakket teruggestuurd werd. Uiteindelijk heeft de klant op 25 mei het pakket kunnen ophalen, na betaling van extra verzendkosten.

Mijn Klacht:

Op 1 mei zou DHL een pakket uit Duitsland bij mij afleveren. Ook al was ik thuis, het werd als ‘niet thuis’ gemeld. Hierover heb ik een klacht ingediend. DHL blijkt niet bereid hun fout recht te zetten en het alsnog te laten bezorgen. Op 5 mei geprobeerd het pakket op te halen, maar het pakketpunt is tot 15 mei dicht vanwege vakantie. Op 16 mei wil ik mijn pakket gaan ophalen, maar krijg een mail van de afzender dat het teruggestuurd is omdat ik het pakket niet heb opgehaald. Hoe kan ik het pakket ophalen als het pakketpunt dicht is en hoe kan DHL er in deze periode bij om het terug te sturen? Tegen betaling van de verzendkosten (bijna 20 euro) wil de afzender het pakket opnieuw naar mij sturen. Uiteindelijk heb ik vandaag (25 mei) het pakket opgehaald.

Gewenste Oplossing:

Excuses van DHL en maatregelen om herhaling te voorkomen. Daarnaast vergoeding van de extra verzendkosten van bijna 20 Euro (€19,99 om precies te zijn).

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 mei 2024 om 09:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen G. Geppaart,

Bedankt voor u melding.

Wat vervelend dat u in de eerste instantie onterecht niet thuis bent gemeld. Ook is het natuurlijk niet de bedoeling dat als een ServicePoint dicht is dat een pakket dan ineens retour word gestuurd. Wat fijn dat de afzender het alsnog opnieuw naar je heeft opgestuurd. Echter geef je aan dat dit tegen een extra betaling was. De afzender kan hiervoor restitutie bij ons aanvragen. Dit kunnen zij doen door zelf contact met ons op te nemen. Op deze manier verwacht ik dat het zeker goed zal komen. Mijn oprechte excuses voor deze vervelende situatie.
Ik ga er van uit dat uw vraag hiermee beantwoord is. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Met vriendelijke groet,
Aisha

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Agnes166

Heeft op 27 mei 2024 om 20:29 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit helpt natuurlijk niet. De verzender gaat geen moeite doen om restitutie aan te vragen en deze aan mij uit te betalen. DHL zou de extra gemaakte kosten just aan mij moeten vergoeden. Gegevens kunnen bij mij worden opgevraagd.

Alle klachten die gemeld zijn door Agnes166
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM