Klacht: Alles gaat verkeerd

Agnes166 op 27 mei 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 1 mei zou DHL een pakket uit Duitsland bij mij afleveren. Ook al was ik thuis, het werd als ‘niet thuis’ gemeld. Hierover heb ik een klacht ingediend. DHL blijkt niet bereid hun fout recht te zetten en het alsnog te laten bezorgen. Op 5 mei geprobeerd het pakket op te halen, maar het pakketpunt is tot 15 mei dicht vanwege vakantie. Op 16 mei wil ik mijn pakket gaan ophalen, maar krijg een mail van de afzender dat het teruggestuurd is omdat ik het pakket niet heb opgehaald. Hoe kan ik het pakket ophalen als het pakketpunt dicht is en hoe kan DHL er in deze periode bij om het terug te sturen? Tegen betaling van de verzendkosten (bijna 20 euro) wil de afzender het pakket opnieuw naar mij sturen. Uiteindelijk heb ik vandaag (25 mei) het pakket opgehaald.

Excuses van DHL en maatregelen om herhaling te voorkomen. Daarnaast vergoeding van de extra verzendkosten van bijna 20 Euro (€19,99 om precies te zijn).

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 mei 2024 om 09:19 geantwoord

Goedemorgen G. Geppaart,

Bedankt voor u melding.

Wat vervelend dat u in de eerste instantie onterecht niet thuis bent gemeld. Ook is het natuurlijk niet de bedoeling dat als een ServicePoint dicht is dat een pakket dan ineens retour word gestuurd. Wat fijn dat de afzender het alsnog opnieuw naar je heeft opgestuurd. Echter geef je aan dat dit tegen een extra betaling was. De afzender kan hiervoor restitutie bij ons aanvragen. Dit kunnen zij doen door zelf contact met ons op te nemen. Op deze manier verwacht ik dat het zeker goed zal komen. Mijn oprechte excuses voor deze vervelende situatie.
Ik ga er van uit dat uw vraag hiermee beantwoord is. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Aisha

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Agnes166

Heeft op 27 mei 2024 om 20:29 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit helpt natuurlijk niet. De verzender gaat geen moeite doen om restitutie aan te vragen en deze aan mij uit te betalen. DHL zou de extra gemaakte kosten just aan mij moeten vergoeden. Gegevens kunnen bij mij worden opgevraagd.

Alle klachten die gemeld zijn door Agnes166