Klacht: Klacht over retourzending en ontbrekende uitleg verzendkosten

klager0b02e9d6 ✓ Verified op 12 mei 2026 over DHL Express in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Status Open
Datum 12 mei 2026

Een klant heeft twee pakketten laten bezorgen bij servicepunt Smook in Maassluis, dat echter gesloten was, waardoor de klant de pakketten niet kon ophalen. Na twee weken zijn de pakketten retour gestuurd en nu moet de klant opnieuw verzendkosten betalen, terwijl er geen duidelijke uitleg of oplossing van DHL is ontvangen over het terugvragen van deze kosten. De klant is teleurgesteld, aangezien het probleem is ontstaan door de sluiting van het servicepunt.

Mijn Klacht:

Ik heb bij servicepunt Smook te Maassluis twee pakketten laten bezorgen. Helaas was dit servicepunt al langere tijd gesloten, waardoor ik geen mogelijkheid had om mijn pakketten op te halen. Na twee weken zijn de pakketten retour afzender gestuurd. Nu moet ik opnieuw de verzendkosten betalen om mijn pakketten te ontvangen. Ik heb contact gehad met DHL, maar zij geven geen duidelijke uitleg of initiatief over hoe ik de verzendkosten kan terugvragen. Dit vind ik zeer teleurstellend, aangezien het probleem is ontstaan door de sluiting van hun servicepunt.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek DHL om de verzendkosten van mijn twee pakketten terug te betalen en om duidelijke uitleg te geven over de procedure voor deze terugbetaling.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 uur geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over DHL Express
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DHL Express

Reactie van de melder van de klacht klager0b02e9d6

12 uur geleden - DHL neemt geen verantwoordelijkheid voor door hen fout gelopen bezorging. Er komt geen initiatief en ze zijn slecht te bereiken wanneer je om uitleg vraagt.

Alle klachten die gemeld zijn door klager0b02e9d6
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM