Mijn Klacht:
Op zaterdag 20 mei 2017 om 22.00 uur boekte ik op de site van de Deutsche Bahn een zogenaamd Schoner Tag Ticket voor € 30 om van Venlo naar Duitsland te reizen. Ondanks dat ik heel zorgvuldig de gewenste reisdatum op donderdag 25 mei had ingesteld is deze datum tijdens het boekingsproces door Deutsche Bahn teruggezet op zaterdag 20 mei.
Mogelijk omdat de site mij na opgaven van mijn identiteit herkende als een member en het boekingsproces aanpaste, waaronder de datum terugzetten op zaterdag 20 mei. De uitkomst was dat ik per e-mail een ticket geldig op zaterdag 20 mei kreeg toegezonden. Daar heb ik natuurlijk niets aan om 22.00 uur. Ik zou vanaf mijn woonplaats Schiedam niet eens meer een Duitse trein kunnen bereiken!
Een gelijk gedaan verzoek per e-mal tot datum aanpassing werd botweg afgewezen. Ik vind dat heel onredelijk. Deutsche Bahn heeft zelf het boekingsproces aangepast en kan begrijpen dat ik aan het eind van de dag om 22.00 uur niets meer heb aan een ticket voor die dag. Dan mag je toch enige begrip, service en coulance verwachten.
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als Deutsche Bahn haar verantwoording neemt en/of enige begrip en coulance toont door de geldigheidsdatum op 25 mei te zetten. Of de € 30 terugbetaald.
