Klacht: defecte airco

op 13 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinadag 13 september de bus ingestapt van 20 over 10. 1.5 uur inneen bus gezeten zonder airco omdat deze het niet deed. Op deze dag was het 27 graden en niet uit te houden zonder airco en zonder open ramen.

Bussen waar de airco het niet van doet kan niet op dat moment mogen gaan rijden. Dit moet eerst gerepareerd worden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 21:07 geantwoord

Hallo Christa,

Bedankt voor je bericht. Wellicht goed om te weten dat onze bussen voorzien zijn van airco maar dat deze op extreem warme dagen zoals deze, de temperatuurverschillen niet verder naar beneden kan brengen dan een graad of 6 t.o.v. de buitentemperatuur. Hierdoor kan het in de bus warmer zijn en aanvoelen dan bijvoorbeeld in een personenauto.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 16 september 2016 om 09:00 geantwoord

De airco deed het helemaal niet want er kwam helemaal geen lucht uit de blazers, een vriendin van mij is overgestapt op Zurich omdat ze misselijk werd van de warmte, en stapte daar meteen de bus in weer terug naar huis dus de 350 richting Alkmaar en daar deed de airco het wel! Zelfs buiten was het lekkerder als in de bus, het lijkt me dat het verschil nog wel koeler moet zijn dan buiten!

Alle klachten die gemeld zijn door christasebens