Klacht: Defect parkeerstation van Kärcher vloerreiniger

op 01 april 2020 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

In december een vloerreiniger besteld bij Coolblue. Ik heb toen de keuze gemaakt voor tweede kans. Bij de beschrijving stond dat alleen de doos open was geweest. Het scheelt een klein lustig bedrag, maar besloot het toch te doen. Thuis gekregen, bleek dat de doos van het apparaat behoorlijk beschadigd was. Het leek of het apparaat er zo was ingegooid. De beschermde verpakking die in de doos thuishoort, was deels weg en deels kapot. Ik betwijfel of de doos wel is gecontroleerd voordat deze de winkel heeft verlaten. Het apparaat zag er verder goed uit, dus besloot het te accepteren totdat ik zag dat het parkeerstation voor de vloerreiniger gescheurd was. Ik heb toen contact opgenomen en kreeg een bericht dat in het geheel kon terugsturen. Een dag later heb ik telefonisch contact opgenomen met de mededeling dat alleen het parkeerstation defect was en het zonde was om het gehele apparaat terug te zenden. De medewerker van de klantenservice was het hier mee eens en bood aan om een nieuw parkeerstation te bestellen en op te sturen. Ik moest wel even geduld hebben, want het kon even duren. Na een aantal weken had ik nog niets gehoord en gezien, dus een mail bericht gestuurd naar de klantenservice. Hierop werd mij vertelt dat ik het defecte parkeerstation destijds had moeten terugsturen, want dat staat in de kleine lettertjes. Nu is mijn kans op vervanging verstreken. Ik kan wel een nieuw parkeerstation krijgen als ik deze zou bestellen en betalen. Het feit dat de eerste medewerker van de klantenservice mij had aangegeven dat hij er voor zou zorgen dat er een nieuwe gestuurd zou worden, werd afgedaan met een excuus en de mededeling dat de medewerker verkeerde informatie heeft gegeven. Probleem tot op heden dus niet opgelost.

Wanneer er een nieuw parkeerstation kosteloos wordt gestuurd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 10 april 2020 om 15:04 geantwoord

Beste,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt. Jouw aankoop is van 6 december 2019. Op 28 december hebben wij jouw verzendlabels opgestuurd om het product op te sturen naar Coolblue. Hierin vertellen wij precies hoe het werkt en wat wij van je verwachten.

De verzendlabels zijn 14 dagen geldig. Recent heb je per e-mail nog contact gehad met onze klantservice. Spijtig genoeg kunnen wij jouw ook niet anders berichten.

Coolblue

Heeft op 10 april 2020 om 19:44 geantwoord

Deze uitleg is uiteraard overbodig want ik weet echt wel wat er is gebeurd. Als het dossier goed gelezen is (ik ga er vanuit dat de medewerker wel aantekeningen maakt van de gesprekken) moet duidelijk worden dat wij ( ik samen met een coolblue medewerker) hebben afgesproken dat het apparaat NIET terug gestuurd zou worden. Juist om onnodige kosten te maken. Het was dus voor mij vanuit een gedachte om te zorgen dat dit kosten, milieu en moeite te besparen. Blijkbaar wordt het niet op prijs gesteld en wil Coolblue liever dat de hele bende wordt teruggestuurd. Vergeet daarbij niet dat het magazijn waarschijnlijk de doos ook niet gecontroleerd heeft. Het apparaat was er echt zo ingesmeten. Erg jammer en kost veel vertrouwen in deze organisatie.

Alle klachten die gemeld zijn door PatrickB68