Klacht: Death on Arrivel

op 29 december 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Aangezien jullie geen klachtenafdeling meer hebben om mijn klacht neer te leggen, probeer ik op deze manier mijn onvrede te uitten. Misschien dat we dan wel tot een gewenste oplossing kunnen komen.
De afgelopen 3 dagen ongeveer 20 uur bezig geweest met het installeren van een nieuwe iphone x. Deze is pas 3 dagen oud en helaas is de true depth camera stuk. Hierdoor geeft face-id continue een foutmelding en wordt deze gedeactiveerd. Na 4 telefoontjes met Apple is de telefoon zo’n 3x hersteld en compleet uitgelezen door een diagnostische toets van Apple. Helaas blijft het probleem bestaan. Tussendoor meerdere keren contact met Vodafone gehad waarbij ze ons uiteindelijk naar een winkel stuurde om hem daar in te leveren om hem te laten ruilen.

Bij de winkel aangekomen geven ze daar aan dat ze hem niet innemen, niet ruilen, maar dat ze hem op kunnen sturen naar een reparatieservice om te laten repareren. Dus een spiksplinternieuw toestel van 1300 euro wordt in de eerste 3 dagen uit de doos al opgestuurd om te laten repareren. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan. We hebben aangegeven dat we graag gebruik willen maken van de afspraak; ‘death on arrival’ die Vodafone met Apple heeft, (de telefoon wordt omgeruild voor een nieuwe wanneer deze DOA heeft) maar ook hier weten ze bij Vodafone niets vanaf. Vreemd want Apple klantenservice en de apple reseller hebben beide bevestigd dat deze afspraak bestaat.

Weer contact met de klantenservice opgenomen om te vragen waar we hier een klacht over neer kunnen leggen, waarbij we horen dat dat niet meer bestaat, Vodafone heeft geen klachtenafdeling, en je kan geen klacht bij ze neerleggen. Ze kunnen in het systeem zetten dat we niet tevreden zijn en dan is voor hun de kous daarmee af.

De enige oplossing om dit opgelost te krijgen zou zijn volgens Vodafone: de bestelling compleet annuleren en opnieuw alles bestellen, zodat je een nieuw toestel krijgt. Dan moeten we alleen wel zelf voor de retourkosten van het opsturen betalen, en we zouden een coulance aan kunnen vragen, waardoor je het misschien terugkrijgt.

Naast alle informatie die we hebben gekregen die niet klopt (zo’n 6 medewerkers gesproken met allemaal een eigen verhaal en verschillende leugens, winkels die volgens de medewerkers niet gebeld kunnen worden door henzelf, waarna een andere collega de winkel gewoon opbelt) zijn wij compleet klaar met Vodafone.

Daarnaast staat er op het retourformulier dat de complete bestelling bij gebruikmaken van het herroepingsrecht kosteloos gebruik kan worden gemaakt van het terugsturen via de Vodafone winkel. Zowel de winkel als de medewerker van de telefonische klantenservice geven aan dat dat niet mogelijk is. Een beetje vreemd, dat er iets op een formulier staat wat bindend is maar vervolgens door hun eigen medewerkers wordt beweerd dat het niet klopt. Volgens de medewerker van de klantenservice loog ik zelfs, het zou namelijk niet op het formulier staan.

de telefoon die een DOA heeft omruilen voor een nieuwe, en dus geen reparatie. Daarbij zouden wij graag een passende vergoeding zien voor alle tijd en moeite en benzine die wij in dit hele verhaal hebben moeten stoppen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wilma1957.