Klacht: Klacht over zorg en begeleiding van mijn tante

Kim fens-ip op 01 februari 2025 over De Westhoff in de categorie Tuin

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Kim fens
Nimfkruidvaart 22
2724st Zoetermeer
[email protected]
0652022176

01-02-2025

Westerhoff Revalidatie
Julialaantje 38
2283 TB Rijswijk

Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u deze brief om mijn ernstige zorgen te uiten over de manier waarop mijn tante, Marjan Mansveld , op uw afdeling wordt behandeld. Mijn tante is ongeneeslijk ziek en heeft een dwarslaesie in haar rechterbeen. Ze is momenteel niet zelfstandig en heeft daarom intensieve zorg en begeleiding nodig om haar zelfredzaamheid te vergroten.

Op 1 februari rond 18:00 uur had mijn tante last van krampen in haar buik en belde zij tot twee keer toe om hulp. Tot onze grote verbazing werd haar verteld dat de medewerkers met koffiepauze waren en dat ze “zo” zouden komen. Dit is een ernstige nalatigheid, aangezien zij afhankelijk is van hulp en onmiddellijke zorg had moeten krijgen.

Uiteindelijk heeft mijn oma zelf actie moeten ondernemen door naar de verpleging te gaan. Toen zij hen vroeg om mijn tante te helpen, bleek dat zij zichzelf had bevuild omdat er niet op tijd hulp was geboden. De reactie van het personeel was onprofessioneel en respectloos. Daarnaast werd er bijdehand gereageerd met opmerkingen als “wij onthouden ook niet alles,” wat ons diep teleurstelde.

Wat ons verder stoorde, was dat het personeel zonder overleg het vuile ondergoed wilde weggooien. Toen mijn oma hier bezwaar tegen maakte en vroeg of zij dan de nieuwe kleding zouden betalen, werd hier onverschillig op gereageerd. Dit getuigt van weinig begrip voor de situatie en de kosten die bij nieuwe kleding komen kijken.

De manier waarop met patiënten en hun familie wordt omgegaan, kan echt niet. Wij verwachten van een zorginstelling dat er met respect, geduld en aandacht wordt gehandeld, zeker bij kwetsbare patiënten zoals mijn tante. Daarom verzoek ik u dringend om:
1. Dit incident serieus te nemen en intern te bespreken.
2. De werkwijze en houding van het personeel te evalueren en waar nodig te verbeteren.
3. Ervoor te zorgen dat patiënten in nood direct de zorg krijgen die zij nodig hebben.

Wij hopen op een snelle reactie en passende maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen. U kunt mij bereiken via bovenstaand e-mailadres of telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

[Kim fens ]

Je kunt deze brief per e-mail of per post versturen naar Westerhoff Revalidatie. Als je wilt, kun je de klacht ook telefonisch bespreken of via een klachtenfunctionaris van de instelling.

Laat me weten of je nog aanpassingen wilt!

Gewenste Oplossing:

Wij verwachten van Westerhoff Revalidatie dat er serieuze aandacht wordt besteed aan dit probleem en dat er maatregelen worden genomen om herhaling te voorkomen. Concreet betekent dit voor ons de volgende oplossingen:
1. Een officiële terugkoppeling over deze klacht
• Wij willen graag een schriftelijke of mondelinge reactie van de directie of klachtenfunctionaris, waarin wordt toegelicht welke stappen worden ondernomen om dit probleem op te lossen.
2. Betere communicatie en een empathische houding van het personeel
• Het personeel dient respectvol en geduldig om te gaan met patiënten en hun familieleden. Een training in patiëntvriendelijkheid en empathische communicatie zou hierbij kunnen helpen.
• Medewerkers moeten serieus omgaan met noodoproepen van patiënten en niet laten wachten wegens een pauze, zeker niet bij acute klachten.
3. Snellere en adequate zorgverlening
• We verwachten dat patiënten bij medische klachten direct de juiste zorg krijgen, zonder onnodig lange wachttijden.
• Er moet een duidelijke procedure zijn voor situaties waarin een patiënt zichzelf heeft bevuild, zodat hier met zorg en respect op wordt gereageerd.
4. Betere omgang met persoonlijke eigendommen
• Kleding en andere persoonlijke bezittingen van patiënten moeten met respect worden behandeld. Vuile kleding mag niet zomaar worden weggegooid zonder overleg met de familie.
5. Een intern onderzoek en evaluatie
• Wij vragen om een interne evaluatie van de gang van zaken rondom de zorg voor mijn tante en andere patiënten in vergelijkbare situaties.
• Indien nodig, moeten protocollen worden aangescherpt om herhaling van dit soort nalatigheid te voorkomen.

Wij hopen dat Westerhoff Revalidatie deze klacht serieus neemt en passende maatregelen treft. Wij zien graag een reactie en een concreet verbeterplan tegemoet.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over De Westhoff
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Westhoff

Reactie van de melder van de klacht Kim fens-ip

1 maand geleden - Zeer slecht tis gewoon een serieuze iets Ze ligt daar niet voor der plezier

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Westhoff nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kim fens-ip