Klacht: Vakantiebonnen

op 11 februari 2020 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Schreef mail 13-1-2020 over het niet meer beschikbaar stellen van vakantiebonnen en daarom mijn abonnement opzeg.
Werd hierna gebeld met de mededeling dat Mediahuis het recht heeft de abonnementsvoorwaarden te wijzigen.
De voorwaarden doorlezend zie ik dat dit inderdaad vermeld staat,Zie artikel 2 lid 5:
Wijzigingen worden aangekondigd in de Uitgaven,etc etc,..in geval van een wijzigingv.d.voorwaarden die tot gevolg heeft dat Mediahuis een wezenlijke andere prestatie levert dan overeengekomen heeft de abonnee het recht het Abonnement binnen 4 weken na het van kracht worden v.d betreffende wijziging te ontbinden mits Abonnee een Consument is.
De wijziging van het niet meer beschikbaar stellen van bonnenboekjes vallend onder het abonnement is niet aangekondigd in de Uitgaven.
Ben met u een contract aangegaan met een looptijd van 01-04-2019 tm 31-03-2022 voor de levering v.d.krant in de brievenbus van maandag tm zaterdag met DAARNAAST:Telegraafkrantapp, de Telegraafapp,De premiumartikelen van de telegraaf.nl
Gebruikte als vakantieservice bonnenboekjes,aangezien de krant niet bezorgd wordt op campings,hotels en bungalowparken ik deze met bon bij de resp.recepties haal.
Door het niet meer onder de overeengekomen abonnementsprijs de papieren krant te kunnen lezen tijdens vakanties levert u een wezenlijke andere prestatie dan overeengekomen.
Hierbij ontleen ik me het recht mijn abonnement met evt in achtneming van een maand opzegtermijn te beëindigen.
Uw bevestiging per mail tegemoet ziend met groet.

Deze mail schreef ik 02-02-2020,hiervan kreeg ik een bevestiging van ontvangst,U kunt binnen drie werkdagen een antwoord verwachten.

De 3 werkdagen zijn ruimschoots verstreken en blijft een reaktie uit.
Jammer .

Mijn abonnement beëindigen per 01-04-2020 volgens art 2 lid 5.
Evt een schriftelijke bevestiging van het in mindering brengen van het abonnementsgeld tijdens vakantieperiode zoals bij voorgaande oplossing op klacht wordt voorgesteld.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 12 februari 2020 om 11:22 geantwoord

Heeft op 16 februari 2020 om 14:16 geantwoord

Dit antwoord door JP-Webcare Team gaat totaal voorbij aan het principe dat ik een abonnement heb afgesloten met als afspraak dat ik dagelijks de papieren uitgave van de krant kan lezen.
Door de afschaffing van de bonnen dit dus alleen opgaat als je thuis blijft.

Wil/moet ik digitaal gaan lezen dan had ik een goedkoper digitaal abonnement genomen.
Dat in de door AN-Webcare Team beantwoorde bonnenklacht dd 10-02-2020 aangeboden oplossing is:het abonnement tijdelijk te onderbreken met verrekening op uw abonnementsgeld.
Dus...

Alle klachten die gemeld zijn door N.van Dijk