Klacht: verstrekking onjuiste informatie

op 09 november 2015 over De Friesland in de categorie Verzekering

Enige tijd geleden kwam ik in aanmerking voor een behandeling bij het ziekenhuis. Omdat dit een behandeling was die veel risico’s met zicht meebrengt zat hier een voorlichtingsbijeenkomst en een gesprek met een deskundige bij. Omdat ik uiteraard voor deze voorlichting nog niet 100% zeker wist of ik de behandeling wel wou doen heb ik daarop De Friesland Zorgverzekeraar gebeld. Ik heb gevraagd of ik verzekerd ben voor de behandeling en wat er gebeurt als ik na de voorlichting toch besluit niet door te gaan met het traject.

De vriendelijke mevrouw vertelde mij dat er in geen van de gevallen een vuiltje aan de lucht was. Ik kon dit deel van het traject gewoon zien als een doktersbezoek. Of ik de behandeling nou wel of niet zou doen, daar is de voorlichting toch immers voor?

Zo gezegd zo gedaan. één gesprek gevoerd bij het ziekenhuis waarbij ook mijn lichamelijke conditie werd gemeten en de voorlichting bijgewoond. De voorlichting gaf de doorslag het niet te doen. De risico’s wegen simpelweg niet op tegen de kwaal, die niet zo vervelend meer leek naast de mensen die geen succesvolle operatie achter de rug hadden.

Het ziekenhuis heb ik duidelijk gemaakt dat ik niet verder ga. Toen kwam het. een factuur van €720,08 van De Friesland Zorgverzekeraar. Direct gebeld en er werd mij al lachend verteld dat dit gewoon voor mijn rekening was. Inmiddels lopen de kosten behoorlijk op omdat dit uit handen is gegeven aan een incassobureau? Ik vind het oneerlijk om op deze manier geld van mensen af te pakken. Als hier telefonisch gewoon eerlijk en duidelijk over gesproken werd had ik het traject op een totaal ander moment gestart. Naast dat het financieel niet uitkomt zou ik er in financieel betere tijden ook op willen vertrouwen dat een zorgverzekeraar de juiste informatie verstrekt, en dat het dan achteraf niet anders blijkt te zijn.

Ik vind het belangrijk dat De Friesland Zorgverzekeraar de juiste informatie gaat verstrekken aan hun klanten. En eis daarbij finale kwijting van deze factuur.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Friesland

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Friesland nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Kolo

3 jaren geleden - Uiteraard nog niks gehoord van De Friesland Zorgverzekeraar.

Alle klachten die gemeld zijn door Kolo