Klacht: Kap Kappenbril wordt afgewezen want is toebehoren

op 19 mei 2018 over De Friesland in de categorie Verzekering

Ik ben in het bezit van een kappenbril, daarvan wordt vanuit de basis verzekering vergoed

1. Montuur.
2. De plano Glazen (tot 50 euro P. Glas)
3. De kappen.

Nu is de kap helaas na 2 maanden kapot gegaan en gezien het feit waar ik woon had ik besloten een nieuwe kap (kosten 38 euro) aan te vragen, de rekening stuurde ik op en werd afgewezen omdat een toebehoren niet onder de basis verzekering valt….. dat is raar 2 maanden terug vertelde 3 medewerkers van de Friesland dat dit wel zo was, vandaag met een zeker mevrouw ik meen mevrouw Mozes en die ging uitzoeken of er werkelijk toebehoren was gezegd door de klantenservice en dit was al vreemd want het waren volgens de klantenservice de woorden van mevrouw Mozes die uiteindelijk natuurlijk het allemaal ontkende dat ze dat gezegd had maar de schuld liever naar haar collega liet over varen.

Ik heb een beroep gedaan op het gesprek wat opgenomen is en nu komt het :), 2 maanden geleden gaf een medewerker aan via de telefoon aan dat de kappenbril bij het bedrijf waar ik heen zou gaan 100% vergoed zou zijn, het montuur, kappen en 80 euro per glas.

1 dag later wordt ik gebeld want wat bleek de leverancier was niet aangesloten dus ik kon of naar een aangesloten of bij de leverancier gaan die eerst geen probleem zou zijn… dit was dus fout 1 want in 1e instantie was het geen probleem, coulance wilde ze niet geven omdat de bril nog niet besteld was… prima daar kon ik mee leven.

Affijn naar een andere leverancier, en wat blijkt de glazen worden niet 80 euro per glas vergoed maar 50 euro, dit was dus fout 2, echter die hebben ze wel opgelost en hebben ze mij schadeloos gesteld voor 60 euro.

Nu komt fout 3 en eigenlijk de meest smerige van allemaal, ik vraag een 2e bril aan en dat wordt getekend door een arts en door de leverancier en aangevraagd omdat ik er 1 bij wilde voor Hygiëne, deze wordt goedgekeurd door de Friesland maar wordt 2 dagen later terug getrokken …. foutje had niet goedgekeurd mogen worden, echter hadden 3 a 4 klantenservice medewerkers gezegd dat hij goed gekeurd was, op dat moment neem ik contact op met de leverancier en die zegt we hebben in opdracht van de Friesland alle documenten van de goedkeuring moeten vernietigen (dit kreeg ik zwart op wit bevestig door de leverancier, niet echt handig dat de leverancier dat op papier zet, maar laat wel zien wat een smerige honden er werken bij de Friesland werken). Deze zaak ligt nu bij mijn rechtsbijstand en ook als klacht bij de Friesland die er 6 weken over mag doen om daarop te reageren en ze gebruiken die 6 weken, wat ik over vind komen als treiteren.

Nu komt fout 4, mijn kap gaat kapot en nu kan ik daar de leverancier de schuld van geven maar dit was niet de schuld van de leverancier, dus ik bestelde een nieuwe kap (op deze bril kan dat namelijk los bevestigd worden (scheelt kosten voor een gehele bril, die kost namelijk 459 euro en een losse kap 38 euro), de kap wordt afgewezen in 1e instantie omdat er op de bon staat low vision bril, dit kon ik begrijpen dus ik regelde via de leverancier een rekening die zelfs een dinosaurus met een stel hersens ten grote van een pinda nog kan begrijpen waarin staat….. kap voor een kappenbril, die wordt ook afgewezen want het is een …. ja komt hij een TOEBEHOREN. Dus neem ik contact op en dat werd in 1e instantie gezegd maar dat is het toch ook een toebehoren, echter erna zei ze dat ze dat niet had gezegd dus ik eiste dat ze de opname gingen beluisteren en vandaag kreeg ik te horen dat de medewerker dat inderdaad had gezegd ….. maar komt er geen vergoeding want een kap valt niet onder de basisverzekering, raar zeg ik, nee hoor zegt mevrouw mozes wel de gehele kappenbril wordt vergoed. Ik zei dat is niet wat ze 2 maanden geleden zeiden toen werd vermeld dat zowel de kappen, als het montuur als de glazen vergoed worden.

Ik wacht de reactie af volgende week, dan neemt mijn rechtsbijstand het over en de SKGZ want accepteren doe ik dit niet.

Daarnaast verwacht ik ook nog steeds een afwijzing per post met de reden waarom de kap is afgewezen, echter heb ik deze tot op heden nog steeds niet ontvangen.

Dat er op dit moment een reorganisatie plaats vind bij de Friesland kan ik niks aan doen, maar behandel de klanten gewoon zoals het hoort en vertel niet de ene keer dit en de andere keer dat.

Jullie moeten gewoon uitkeren wat er vanuit de basis verzekering vergoed wordt, daarnaast moeten jullie beter onder elkaar communiceren want de 1 zegt dit de ander zegt dat.
Daarnaast kan je niet eerst iets goedkeuren en dan 2 dagen later klakkeloos intrekken en de zorgverlener een opdracht geven de documenten te vernietigen (dit heb ik op papier staan wat de zorgverlener verklaard heeft).

Ik verwacht daarom ook dat de Friesland stop met leugens vertellen en de klant onnodig op kosten jaagt terwijl een kap van een kappenbril onder de basis verzekering valt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Friesland

Reactie van de melder van de klacht Hans19711

1 jaar geleden - De klacht wordt dus niet in behandeling genomen hier door de Friesland, dit laat zien dat ze lak hebben aan hun klanten en hun hele zorgverlening 1 grote aanfluiting is.Jaren geleden stond de Friesland voor daadwerkelijke zorg, toen ze een aantal jaar geleden overgenomen werden had ik dit al voorspeld echter gaven ze toen aan dat ze 5 jaar nog onafhankelijk bleven, dat einde is volgens mij in zicht want van de week hoorde ik dat ze midden in een reorganisatie zitten en dat er een hoop mensen uit vliegen.Ik weet genoeg, eind dit jaar is het voor mij dus einde Friesland en zal ik helaas weer op zoek moeten gaan naar een goede zorgverzekeraar.Friesland .... jullie zijn .... prutsers.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Friesland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans19711