Klacht: De bestuurder stopt niet bij de halte

op 10 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte Heren,

Vanmorgen (10 October 2017) was ik met mijn zoon bij de Bushalte, Beatrixplein in Urmond (aan de kant richting Sittard) rond 07:18 om de bus 39 op te wachten. Bij zijn terugkeer, toen de chauffeur moest stoppen om mijn zoon te nemen, wie op de bushalte wachtte om naar school te gaan (het was 07:22 precies op mijn telefoon) . De bestuurder vertraagde de bus als hij gaat stoppen, en toen mijn zoon de deur naderde, heeft de bestuurder de bus versnelde en daarna hij ging nog langzaam op een kleine afstand verder, net als hij wilde stoppen, en vertraagt opnieuw, toen mijn zoon naar de bus liep, versnelde de bestuurder weer en verliet. Ik was op dit momeent tegenover de weg en ik was verrast door deze reactie. We kwamen terug naar huis en het kind moest zijn fiets halen om naar school te gaan.

Ik vraag om een verklaring van de chauffeur. Ik heb 2 getuigen die van oudsher de zaak hebben gevolgd. Ze vinden geen verklaring voor de houding van de chauffeur, en ze troosten mijn zoon, die zich zeer verminderd voelde vanwege de kleur van zijn huid.

Ik hoop dat u dit heel serieus zal omgaan. Bedankt

Graag wil ik een uitlegging van de chauffeur en zijn excuus .

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 oktober 2017 om 19:10 geantwoord

Beste Cathy Tanoh Ep Tokanou,

Ik vind het erg spijtig om te lezen dat je zoontje dit heeft mee moeten maken.
Begrijpelijk dat jullie hierdoor zijn geschrokken.

Je klacht heb ik doorgegeven in de regio. Daar zal je klacht door de teammanager verder opgepakt en besproken worden met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Excuses voor het ongemak die jullie vanmorgen hebben ervaren.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Cathy Tanoh Ep Tokanou, Nog even een update over je klacht. Het betreft hier een versterkingsrit. De "normale bus" een klein busje die rijdt op deze lijn komt na de versterkingsrit nog bij de halte. De versterkingsbus wordt gereden door een onderaannemer. Onze teammanager heeft je klacht doorgegeven aan de coördinator van het bedrijf die hiervoor is ingehuurd met het verzoek deze versterkingsbus eens te monitoren en in ieder geval je klacht aan de chauffeurs voor te leggen. Nogmaals excuses voor het ongemak die jullie hebben ervaren. Uiteraard heeft dit niks te maken met huidskleur, maar met een versterkingsrit die niet goed is uitgevoerd. Wij gaan er dan ook vanuit dat het niet weer zal gebeuren dat de chauffeur je zoontje bij de halte laat staan. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Cathy Tanoh Ep Tokanou