Klacht: Dat valt niet onder de garantie

op 22 juli 2012 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Op 20 juni jl. heb ik mijn zoveelste bril met multifocale glazen opgehaald bij Hans Anders in Beverwijk. Vorige week ontdekte ik bij het schoonmaken dat er een vlekje zichtbaar was vlakbij de rand van het monteur. Het glasgedeelte wrdt gedeeltelijk ingeklemd in nylondraad. Bij beter kijken zag ik dat het een breuk in het glas zelf zit en is ook niet voelbaar aan beide zijden van het glas. Vandaag de betreffende winkel bezocht. En melding gemaakt van mijn bevinding. De reactie van het personeel viel mij erg tegen. Dat is een “flint?” zoiets valt niet onder de garantie.

En wat blijkt : “14.1 Hans Anders garandeert dat de geleverde goederen of diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur en vrij zijn van welke gebreken dan ook.
14.2 Op geleverde monturen, glazen, zonnebrillen op sterkte en hoortoestellen geldt een all-in garantie van 2 jaar op productie- en materiaalfouten. De garantietermijn vangt aan op het moment van aflevering. De kassabon dient als garantiebewijs, zodat alleen tegen overlegging van de kassabon de Consument aanspraak kan maken op deze garantiebepaling.”
Ik zal met de regiomanager overleggen en bel u vandaag of morgen hierover op.

Ik voel erg veel nattigheid. Zeker omdat vorig jaar bij mijn vorige bril de coating breuken ging vertonen en ik te horen kreeg dat ook dat niet onder de garantie viel en ik dus nieuwe glazen moest aanschaffen omdat de garantietermijn met 7 dagen was overschreden.Ik was dus te laat met het melden.

Ik ben al zeer lang klant bij Hans Anders, mede door de scherpe prijsstelling maar het 100% Welkom gevoel is er zeker niet meer.
100% Service
De volgende punten komen uit de marketingkoker. Maar het personeel gaat er anders mee om.
– Bij Hans Anders doen we net dat stapje extra.
– We nemen uw klachten serieus.

Als klant behandeld te worden.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 26 juli 2012 om 10:34 geantwoord

opgelost nieuw glas onder garantie

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hans Anders beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door doffer2012