Klacht: D-reizen Sneek meld dat de vakantie niet betaald was.

op 01 juli 2016 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hadden een vakantie geboekt naar Gran Canaria.
Tot Toen mijn vriendin gebeld was dat er niet betaald was.
Dus wij de avond er op weer kijken om te boeken, bleek dat de vakantie duurder was geworden.
Dus wij verder kijken voor een andere vakantie en geboekt!

Tot ik de dag er op keek en bleek het bedrag wel van mijn rekening was afgeschreven.

Toen ik eerst naar de verkeerde vesteging had gebeld (vesteging Leeuwarden) en het probleem aan gaf, hebben ze een mail gekregen over de situatie waar ook in stond om mijn telefoon nummer te bellen!
Vesteging Sneek dacht dat ze slim waren om snel naar het andere (huis telefoon te bellen) om het probleem uit te leggen.

Toen ik later de dag zelf maar contacht op nam, zeiden ze dat we te laat waren (terwijl ze zelf pas 1,5 dag later belden) en dat ze altijd eerst de klat bellen en vervolgens het hooft kantoor om te vragen als het geld overgeboekt is of niet.
Ook vertelden ze dat we niet kunnen annuleren en zeker 50% van het gehele bedrag kwijt zijn.
We hebben we twee vakantie’s op bijna de zelfde datum.
Enkel en alleen omdat ze zeiden dat we niet betaald hadden dus we ook geen boeking hebben.
Later bleek toch betaald te zijn, en dan zeggen ze dat ze niet kunnen annuleren (1,5 dag na boeking!)
Later bleek dat bij veel reis organisaties je 5 dagen bedenktijd hebt, maar niet bij D-reizen.
Ik ben dan ook diep teleur gesteld in de organisatie van D-reizen dat ze klaten verkeerd infomeren.

Hoogachtend,

H. Kuipers

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag mijn geld terug willen zodat ik tevreden op vakantie kan gaan.

Ook heb ik gevraagd om de vakantie op een andere datum de plannen, maar dat bleek ook moeilijk te zijn met veel exstra kosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 02 juli 2016 om 15:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Harm,

Hartelijk dank voor het delen van je ervaring van de boeking naar Gran Canaria via onze website. Naar aanleiding van je bericht hebben wij direct contact met je opgenomen, we hebben je boeking doorgenomen en hebben met de winkel gesproken. Gezien het feit dat je een definitieve boeking via onze website hebt gemaakt en akkoord bent gegaan met de annuleringsvoorwaarden van deze touroperator kunnen wij deze reis niet kosteloos annuleren. De reis is direct doorgelopen en de aanbetaling is voldaan. Dat de aanbetaling niet direct op het boekingsformulier is verwerkt staat los van het feit dat je definitief geboekt hebt. Ik begrijp dat je naast de boeking die je bij D-reizen gemaakt hebt ook een (optie) boeking bij TUI hebt geplaatst, je geeft aan dat je voor deze reis een optie termijn hebt bij TUI. Ons advies is dan ook om deze optie kosteloos te annuleren, om een dubbele boeking en extra kosten te voorkomen.

Zoals je met mijn collega uit de winkel in Sneek hebt afgesproken zullen zij je begin volgende week informeren over de mogelijkheden en kosten om de geboekte reis om te zetten naar een andere datum.

Voor nu wens ik jullie een fijn weekend.

Hartelijke groet,

Joris

Alle klachten die gemeld zijn door D-reizen Sneek