Klacht: Eenzijdig onrechtmatig beëindigde betalingsregeling

op 19 oktober 2019 over CZ in de categorie Verzekering

Ik als zoon ben gemachtigd om zaken te regelen van mijn ouders van 76 en 78 jaar. Zij hadden een betalingsregeling lopen die ook netjes werd nagekomen. Tot onze grote schrik verbazing werd deze regeling abrupt beëindigd zonder ook maar enige melding, indicatie of betalingsherinnering. Dit is nu al voor de derde keer dat dit gebeurt. Ik wilde kijken op mijn CZ om de regeling in te kinnen kijken maar die was al verdwenen. In de brief die je krijgt wordt direct gedreigd met deurwaarders en schuldhulpverlening. Volgens onze administratie is elke maand betaald.
Zo dwing je mensen onschuldig in de schulden. Jaren zijn we klant maar we gaan steeds meer twijfelen.

CZ moet per direct de betalingsregeling weer hervatten en na drie maal dit gedoe te hebben meegemaakt is een excuus wel op zijn plaats.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

5 maanden geleden - Hoi Jaap, het spijt me te lezen dat jullie zo geschrokken zijn van onze brief. Dat is uiteraard niet onze bedoeling. Ik zie dat je vanochtend met één van mijn collega's hebt gebeld en dat er opnieuw een betalingsregeling is afgesproken. Is hiermee jouw klacht verholpen? Groet, Ellen

Reactie van de melder van de klacht Doggersbank31

5 maanden geleden - Zaak is opgelost.

Bericht van CZ

5 maanden geleden - Dat is fijn om te lezen. Ik wens je een prettige dag. Groet, Lindsay

Alle klachten die gemeld zijn door Doggersbank31