Klacht: Coronamaatregelen in de metro

op 13 mei 2020 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Goedendag,

Ik moet helaas voor mijn werk nog steeds met de metro reizen in deze coronatijd.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat de RET geen maatregelen neemt op de 1,5 meter afstand in het openbaar vervoer.
Ik heb hier al meerdere keren contact over opgenomen maar zij doen hier niets aan.

Er wordt omgeroepen dat ook in de metro 1,5 meter afstand moet worden gehouden. Heel soms is er iemand die de metro bestuurd die omroept dat het verboden is achter elkaar en naast elkaar te zitten, er wordt dan ook omgeroepen dat er bij eventuele controle een bete volgt.

Zelfs dan blijven mensen zitten waar ze willen zitten.
er zijn zoveel mogelijkheden maar toch doet de RET niets.
Maak stickers met rode kruizen op de stoelen waar niet gezeten mag worden of zet het af met lint.
Hang pamfletten op de ramen met de regels en de hoogte van de boete bij overtreding.
Ga controleren, ik heb nog nooit controles gezien.
Geef aan dat bij de roltrappen een bepaald aantal treden tussen de personen moet zitten.

Ect ect. er zijn echt mogelijkheden.

Het is niet veilig en zeer onprettig om op dit moment met de metro te reizen.

Als er maatregelen worden getroffen om de 1,5 eter binnen de metro te handhaven.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dimibo