Klacht: Zending retour geen geld retour

Notcool52 op 03 augustus 2023 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

28 juni een Olympus Objectief 100-400m (euro 1349,-)met bijbehorend filter gekocht.
30 juni aangemeld als retour (krijg direct automatische barcode en mededeling dat zending verzonden is, terwijl het pakket nog bij mij thuis staat)
3 juli pakket met Objectief ingeleverd bij PostNl (krijg een andere barcode)

Filter wordt als retour geregistreerd (onder de barcode van 30-6) en bedrag wordt terugbetaald.

Over het objectief geen woord. Barcode van 3-6 staat tot op heden open als onbekende bezorgdatum.

Na diverse telefoongesprekken en e-mails met PostNL en Coolblue krijg ik van PostNL te horen dat ik hier verder geen informatie over krijg omdat dit soort retourzendingen een zaak ik tussen PostNl en Coolblue.

Coolblue laat weten de zaak in onderzoek te hebben, maar komt niet echt met informatie tot een e-mail van heden ochtend waarin staat (kort samengevat):
Onderzoek uitgevoerd geen oplossing.
Geven geen informatie over het onderzoek.
Uitgesloten van verdere aankopen.
Contact opnemen heeft geen zin wij geven verder geen informatie.

Kortom: objectief weg, geld weg, PostNl Coolblue gelukkig.

Problemen in het retourproces van dit soort zendingen en de afhandeling hiervan zijn volgens betrokkenen een interne aangelegenheid waar ik geen informatie over kan ontvangen.

Ik wil mijn aankoopbedrag terug aangezien ik in dit proces duidelijk geen partij ben maar het is iets tussen PostNl en Coolblue.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

8 maanden geleden - Beste W. de Jonge, Ik stuur je dit bericht aan de hand van het pakket onderzoek dat we onlangs zijn gestart voor je retour 8228026. We hebben een grondig onderzoek uitgevoerd en aan de hand hiervan kunnen we je niet voorzien van een oplossing. Over de inhoud van het onderzoek kunnen we je helaas niet veel informatie geven. Naar aanleiding van het onderzoek hebben we ook besloten je uit te sluiten van verdere aankopen. Dit betekent dat je geen nieuwe bestellingen bij ons kunt doen en dat toekomstige bestellingen automatisch door ons systeem worden geannuleerd. Garantievoorwaarden vervallen hiermee natuurlijk niet en je kunt dus altijd nog aanspraak maken op de fabrieksgarantie bij ons. Contact opnemen hierover met onze klantenservice heeft helaas geen zin. Ze zijn niet bevoegd om je informatie te geven over deze beslissing. Ook kunnen ze dit niet voor jou terugdraaien. We willen je dan ook vragen om dit niet te doen. Mocht je vragen hebben over deze beslissing, verzoeken we je een antwoord te sturen op dit bericht. Sorry dat we niet anders kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Reactie van de melder van de klacht Notcool52

8 maanden geleden - Beste... Helaas had ik eenzelfde bericht dat vol staat van frustratie, onmacht en onvermogen al per e-mail mogen ontvangen. In dit bericht wordt alleen maar overduidelijk aangegeven dat het bij PostNL en Coolblue een niet te ontwarren chaos is waar niemand meer weet waar men mee bezig is. Het gegeven dat het filter (dat in dezelfde doos zat als het objectief) wel retour gekomen is en geregistreerd wijst er op dat de registratie van het objectief bij Coolblue niet heeft plaatsgevonden. Nu zijn er twee mogelijkheden: - het objectief is ontvreemd door een medewerker in het magazijn (gezien de vele gelijksoortige klachten zou mij dat geenszins verbazen) of - niemand weet waar het objectief vandaan kwam en het is gewoonweg weer als nieuw verkocht. (dan begrijp ik ook waar de gratis retourkosten uit gefinancierd worden). Het gegeven dat ik niets meer mag komen lijkt mij redelijk overbodig. Die behoefte zal ik nooit meer voelen en een ieder die het maar wil horen zal ik aanraden hetzelfde te doen. Jammer dat een bedrijf van ondernemer van het jaar af kan zakken naar chaos van het jaar. Argwaan had ik moeten krijgen toen ik een vriezer bestelde en een wasmachine geleverd kreeg. Ik vrees dat dit het begin van het einde is van een bedrijf dat op de Oudedijk ooit zo goed begonnen was. Ik hoop dat deze vele honderden mensen met soortgelijke problemen bij Coolblue zich verenigen een een rechtszaak beginnen en een gezamenlijke claim indienen. Het is jammer dat ik op ze manier het slachtoffer ben geworden van internetfraude. Overigens zou het prettig zijn (aangezien ik toch niets meer mag kopen) dat ik niet langer overgoten wordt met reclames/berichten van Coolblue die mij willen verleiden dit wel te doen. Met vriendelijke groet, Wessel de Jonge

Reactie van de melder van de klacht Notcool52

8 maanden geleden - Nogmaals contact opgenomen met PostNl. Die blijven doorverwijzen naar de overeenkomst die Coolblue met heb heeft afgesloten en adviseren om nogmaals contact met hen op te nemen over deze zaak. Aangezien Coolblue het verder wel best vind ziet het er naar uit dat ik het slachtoffer geworden van een sterk staaltje kastje-muur werk en een vorm van moderne struikroverij.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 10 augustus 2023 om 08:36 geantwoord

Beste Wessel,

We hebben de eventuele mogelijkheden die je hebt doorgegeven allemaal onderzocht. Verdere inhoud kunnen we helaas niet met je delen.

Dit is ook onze reden om dit besluit te nemen.

We zullen op verdere berichten dan ook niet meer reageren.

Coolblue.

Alle klachten die gemeld zijn door Notcool52