Klacht: Contract Pearle met Zorgverzekeraar en klantonvriendelijke behandeling

op 16 januari 2014 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Na een aantal brillen op zicht mee te hebben gekregen, de keuze gemaakt voor een bril.
De persoon die mij hielp gaf aan dat ik niets hoefde te betalen toen ik vertelde dat ik aanvullend verzekerd was bij Anderzorg. Het bestellen van de bril duurde ongeveer 3 weken.
op 15-1-2014 kreeg ik bericht dat de bril binnen was. Ben eerder van mijn werk gegaan om hem te halen omdat ik de laatste tijd best veel achter de computer had gezeten en echt last van mijn ogen begon te krijgen. Dus was blij dat de bril er eindelijk was. Daar vertelde de winkelier mij dat Anderzorg had teruggekoppeld in het systeem dat de vergoeding 0 euro was. En dat terwijl ik een aanvullende verzekering heb van 150 euro per 2 jaar. Ik snapte er niks van en stelde voor om de bril wel mee te nemen en dat hij het ondertussen opnieuw kon indienden. Daar wilde hij niks van weten. Hij herhaalde als een soort grammofoonplaat een aantal keren “ik kan u de bril niet meegeven”. Hij stelde ook niet voor om contact op te nemen met Anderzorg.
Ik ben dus zonder bril maar hevig geïrriteerd weggegaan.
Dezelfde avond via Facebook bericht gestuurd naar Anderzorg.
Wat blijkt: Pearle heeft het contract met Anderzorg niet teruggestuurd!!!
Zojuist weer naar de winkel om de bril op te halen.
Eerst maar gevraagd wat de winkelier zelf had gedaan om erachter te komen waarom het niet goed ging. Het enige wat hij had gedaan was 3x opnieuw in het systeem indienen, dus niet even de telefoon pakken en Anderzorg bellen!!!!
Dat moest ik dus zelf maar doen en had ik dus ook al gedaan..
Ik moest dus de winkelier gaan vertellen dat ze nog geen contract hebben met de Zorgverzekeraar. Lijkt mij dus de omgekeerde wereld. Vervolgens heb ik de bril dus zelf moeten betalen, wat mij financieel niet goed uitkomt deze maand maar ik heb de bril nodig dus had geen keuze.

Mijn mening is:
De winkelier had direct toen de foutmelding de 1e keer kwam moeten aanbieden om contact op te nemen met Anderzorg en dat had ik als klant niet moeten doen.
De winkelier had zijn excuses moeten aanbieden voor het feit dat hij iets beloofd nl. dat het rechtstreeks geregeld wordt met de zorgverzekeraar terwijl hij niet eens op de hoogte is dat het contract er nog niet is.
En zijn excuses dat hij niets ondernomen heeft om het op te lossen behalve het 3x in een systeem invoeren en afwachten.

CONCLUSIE: Eerste en laatste keer dat ik hier mijn bril heb gekocht. Dat heb ik de winkelier ook gemeld.
Misschien handig om alle Pearle winkels te informeren met wie een contract is afgesloten…….

Bedenk eens iets!!!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 22 januari 2014 om 12:02 geantwoord

Pearle Opticiens heeft telefonisch contact met mevrouw opgenomen en de situatie die wij hadden met Anderzorg toegelicht. Excuses aangeboden voor de ontstane situatie.

Pearle Opticiens

Alle klachten die gemeld zijn door zonnetje38