Klacht: Contante waarde van spaarplan BTP na overlijden NIET uitkeren

op 02 augustus 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Mijn moeder had een Bril Totaal Plan bij Hans Anders. Met dit plan spaarde zij voor de aanschaf van een bril. Zij is overleden, een verzoek om de waarde van het door haar gespaarde bedrag contant uit te betalen is afgewezen. Ik mag de voucher inwisselen tegen een bril in een winkel van HANS ANDERS.
Normaal gesproken zou ik klachten met het bedrijf zelf opnemen, helaas geeft de klantenservice aan dat het besluit vast staat en escalatie niet mogelijk is.

Als het bedrag contant overgemaakt wordt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Hans Anders

4 maanden geleden - Beste mevrouw Bosman, Graag ontvang ik de gegevens waar ik de gegevens van het Bril Totaal Plan van uw moeder op kan vinden. Dan kan ik uw vraag in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht cassandraF

4 maanden geleden - Beste Klantenservice, Dank voor de snelle reactie. Gegevens van het BTP van mijn moeder: BTP klantcode 197596 BTP inschrijfnummer 2148908 Stopgezet per 10 augustus 2012 Zij is 12 augustus 2012 overleden. Ik heb een verzoek tot uitbetaling ingediend via de site. In een eerste reactie per mail is mijn verzoek afgewezen. Vervolgens heb ik telefonisch contact gehad waarin de medewerker het met mij eens was dat in geval van overlijden een uitzondering op de regel van niet contant uit betalen rechtvaardig is. Zij zou dit opnemen met haar collega. Dezelfde dag ontving ik een mail dat de uitzondering niet geldig zou zijn omdat het BTP in 2012 stopgezet was. Ik begrijp de logica niet dat uitbetaling na overlijden een optie is, behalve als dat overlijden in 2012 plaats vond. Ik heb om een uitleg gevraagd van deze verandering van inzicht en gevraagd waar ik kan aangeven dat ik het niet eens ben met de afhandeling van een klacht/vraag. Hierop ontving ik een mail met als inhoud 'wij blijven bij ons besluit en we kunnen u niet verder helpen". Mijn oprechte excuses dat het nu via KLACHT.NL weer bij u landt. Ik hoop dat wij dit op kunnen lossen. Met vriendelijke groet, Sandra Bosman Dochter Mevr. J. Bosman Valkenburg

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 02 augustus 2017 om 09:22 geantwoord

Heeft op 02 augustus 2017 om 10:49 geantwoord

Het issue is dat BTP is aangegaan door iemand die is overleden. Het antwoord dat ik krijg gaat over de uitgifte datum van het voucher dat de waarde van het BTP aangeeft.

Alle klachten die gemeld zijn door cassandraF