Klacht: Compensatie bij vertraging

op 05 mei 2020 over Budgetair in de categorie Online Vliegtickets

Begin maart met Kenya Airways gevlogen (voor Covid19). Helaas 20 uur vertraging en dus een compensatieaanvraag ingediend. Deze kan niet door de airline worden behandeld omdat de tickets via een OTA zijn geboekt en niet rechtstreeks. Tickets zijn geboekt bij Budgetair inclusief verzekering bij vertraging. Meerdere malen contact opgenomen met BudgetAir, maar krijg alleen een verwijzing naar Airhelp een commerciële organisatie. Budgetair onderneemt geen actie, ondanks het feit dat tickets zijn aangeschaft en Kenya Airways policy duidelijk is.

BudgetAir zorgt ervoor dat de compensatievouchers eindelijk mijn kant opkomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budgetair in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budgetair een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budgetair

Heeft op 11 mei 2020 om 16:00 geantwoord

Beste Lara,

Hartelijk dank voor je bericht.

Je geeft aan een verzekering bij vertraging te hebben afgesloten. Je hebt een ticketverzekering afgesloten. Wanneer je een ticketverzekering afsluit, ben je verzekert het geld terug te ontvangen bij faillissement van de luchtvaartmaatschappij. Dit is niet van toepassing. De boeking is goed verlopen wanneer er op de luchthaven iets gebeurd of je hebt een vertraging opgelopen is Budgetair daar niet verantwoordelijk voor. We hebben wel een samenwerking met Airhelp. Via Airhelp kun je een claim indienen. Zij bekijken of je in aanmerking komt en zullen het verder in behandeling nemen. Veel luchtvaartmaatschappijen willen dit soort claims zelf ook aannemen. Inmiddels heb je hierover een e-mail ontvangen. Ik adviseer je de e-mail te raadplegen.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Moniek
Klantenservice Budgetair.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Ninxy