Klacht: kansspelreclame

op 09 augustus 2012 over Cinecity in de categorie Bioscopen & Theaters

Toen ik op 6 augustus met een vriend (16) en mijn broer (13) naar de film ‘’batman, the dark knight rises’’ ging werd ons voor de film begon een reclame van Holland Casino getoond.

Het is begrijpelijk dat een bioscoop die dat sinds ik hier woon al 2 keer failliet is gegaan alles doet om aan zijn geld te komen, maar om hiervoor het op een akkoord je te gooien met nationale gokverslavingsverstrekker en gericht reclame te maken bij minderjarigen is smerig en gevaarlijk. Hoewel deze kinderen (hopelijk) nooit een vestiging van Holland Casino binnen komen voor hun 18e, kan hun interesse en daarmee mogelijke verslaving al vroeg worden gewekt.

U kunt stellen dat deze reactie overdreven is, maar er is een wet die deze vorm van marketing verbied. Artikel III.4. stelt letterlijk: ‘’Artikel III.4. Er zal geen reclame voor kansspelen worden gemaakt door middel van en rondom specifiek op minderjarigen gerichte media, dan wel delen van deze media (inserts, bijlagen, speciale radio – en tv-programma’s, bioscoopfilms etc.).’’

De garantie dat dit niet nog eens gebeurt bij een film waarbij de waardering

Alle klachten die gemeld zijn door Jos van Ginneken