Klacht: CFX695, AR, 2016320790, reis naar Holguin (cuba)

op 08 oktober 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Onderstaande klacht heb ik op 11 augustus ingediend bij TUI.
Ik zou binnen 4 weken een reactie krijgen. Toen de 4 weken voorbij zijn heb ik via de facebookpagina van TUI gevraagd of ik nog een reactie zou krijgen. Toen reageerde TUI dat ze de klacht hadden doorgestuurd. Een week later had ik nog geen reactie ontvangen. Dit melde ik onder het facebookbericht. Daar heb ik helaas geen reactie op gekregen.

Het begon al voor onze vakantie toen we door een (we denken stagiair) medewerker van TUI gebeld werden om online in te checken en stoelen te reserveren. De medewerker snapte er niet veel van en zei dat er nog niet online ingecheckt kon worden, maar dat we dat
zelf een paar dagen later zouden kunnen. Toen dit (na een uur proberen) niet lukte hoorde ik via facebookchat dat online inchecken helemaal niet mogelijk is voor Cuba. Voor de terugweg kon de medewerker geen stoelen voor ons reserveren. Dit lukte ons voor onze vakantie ook niet. Toen we tijdens onze vakantie aan de TUI medewerker ter plaatse (die trouwens erg aardig en wel behulpzaam was) vroegen om onze stoelen te reserveren voor
de terugweg bleek dat we te laat waren. Hierdoor zaten we terug 12 uur lang naast vreemden. De informatievoorziening over dit onderwerp was heel slecht. Tijdens de terugvlucht (nachtvlucht) kregen we niet eens ontbijt en voor een kopje thee en koffie ‘s ochtends moesten we 5 euro betalen. Ter plekke was het hotelpersoneel vaak onbeschoft en niet behulpzaam. Ze spraken daarbij nauwelijks Engels. Als je vragen had over de omgeving konden ze daar geen antwoord op
geven en werd je van het kastje naar de muur gestuurd. Tevens waren er veel asociale Cubanen in ons hotel die voor kropen en voorrang kregen van het personeel. De kamer was niet luxe, maar op zich prima. Echter, zaten er (bloed)vlekken op onze
kussens. Tevens zaten er meerdere malen vieze vlekken op onze handdoeken. We kregen vaak ook te weinig handdoeken.
De hygiëne in het zwembad was ook ver te zoeken. Veel mensen waren aan het eten en drinken in het zwembad, waardoor er allemaal viezigheid in het water zat. Eén zwembad werd op een gegeven moment zelfs helemaal groen en ook gesloten. Op jullie site staat
aangegeven dat er 4 buitenbaden zouden zijn. Echter, zat de helft van de zwembaden dicht.
Tevens staat er op jullie site dat er 3 buffetrestaurants, 6 à la carte restaurants, 9 bars en 4
snackbars zouden zijn. Er waren 2 buffetrestaurant waar het eten echt heel erg slecht was.
We hebben nog nooit zo vies gegeten. Er waren 2 a la carte restaurants die niet veel beter
waren dan het buffet. Van de bars was de helft ook niet open er waren ook maar 2
snackbars, waar het niet te eten was. We waren erg verbaast dat zelfs hotdogs met friet
verpest konden worden. We voelen ons voor de gek gehouden, omdat ons veel beloofd was,
waar dus niets van waar was. Aangezien het eten niet te harden was, zijn we een 3 keer uit
eten geweest, wat extra kosten met zich meebracht terwijl we all-inclusive hadden. Tevens
werd tijdens onze transfer nog gezegd dat we in het hotel lekkere cocktails konden krijgen.
Dit viel ook erg tegen. Mojito’s waren er niet en de rest was voornamelijk goedkope
mixdrankjes en aangelengd bier.
We hebben bijna 3000 euro betaald voor een week vakantie en zijn zeer teleurgesteld in wat
we hiervoor hebben gekregen. Op de TUI site wordt het allemaal heel mooi voorgeschoteld,
maar het was een teleurstelling. We voelen ons eigenlijk een beetje belazerd door TUI.
We horen graag van jullie.
Britt Jansen en Berni van Vloten

Financiele compensatie.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Britt-_