Klacht: Schade is totaal voor de klant

Klachtuiten op 15 juli 2023 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Situatie: Warm weer, slaapkamerramen moeten ’s nachts open anders is het huisje een oven. Horren zijn nog onbekend in Center Parcs Peer dus iedere nacht op muggenjacht. Ontstoken voet door muggenbeet. Laatste nacht uit bed uit balans (pijnscheut door voet) tegen raampost aan gekomen die te hard dicht sloeg en het enkele raam kapot. Direct app naar receptie gestuurd want wisseldag dus konden ze al vroeg actie ondernemen om glaszetter te laten komen. Schadeformulier die ochtend ingevuld en naar receptie voor afhandeling van de schade. Kwam op 187,50 voor een enkel raam van zo’n 50 bij 1 mtr. (stevige prijs).
Vanuit de receptie de auto opgehaald om in te laden. Bleek in de tussentijd er al een dubbel raam ingezet want ‘er waren renovatiewerkzaamheden op het park waaronder vervangen van enkele ramen door dubbel glas’. Toen had ik hélemaal bedenkingen over het schadebedrag maar vooruit reis of wa verzekeringen…toch? Niet dus, beide verzekeraars gaven aan geen dekking van schade (meer) te vergoeden bij huur van hotelkamer of huisje.
Dan vragen om coulance bij Center Parcs…was een naar binnen vallend kiepraam, kon bovenaan alleen op een kiertje open en niet vast gezet. Bovendien waren de andere 2 slaapkamerramen wel van dubbel glas, openden aan de onderkant naar buiten en konden wel vast gezet. En de vervanging zat er dus toch al aan te komen.
Niet dus, Center Parcs verwijst naar de regel dat schade veroorzaakt door de huurder, verhaald en betaald moet worden door de huurder en daar kan je het mee doen. Wrang voor iemand die nog nooit een schade heeft meegemaakt om zo door zowel verzekeraars als huisverhuurder alleen te worden verwezen naar de kleine regeltjes. Na vele jaren betalen en nooit reclameren op naar andere verzekeraars met betere voorwaarden.
En bedankt Center Parcs voor een zéér grote besparing voor de toekomst want ik zal, uit principe, nooit meer een voet zetten in jullie parken! Top gedaan door jullie klachtenafhandelaars!

Hoeft al niet meer. Ik bespaar nu veel meer dan dit kleine incident en mijn vrouw vond jullie toch al te duur.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Center Parcs

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Center Parcs nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Klachtuiten