Mijn Klacht:
Wij verbleven van 16-07 tm 20-07 in het Heijderbos met een groep van 8 volwassenen en 2 kleine kinderen (1 en 3). Van tevoren speciaal gebeld met Center Parcs omdat we het goed wilden regelen gezien we twee ouderen bij ons hadden die slecht ter been zijn en 2 kleine kinderen. Er werd ons geadviseerd om 2x 6-persoonscottages naast elkaar te reserveren. Twee dagen voor vertrek kwam ik erachter dat de 6-persoonshuisjes allen beschikken over 3 slaapkamers waarvan 1 een stapelbed heeft en dus niet geschikt voor kleine kinderen. Gebeld met Centerparcs, in dit gesprek gaven zij aan dat we dan maar moesten omboeken tegen een meerprijs van 1000 euro voor twee VIP-cottages. Gezegd hier niet mee akkoord te gaan, toen de oplossing om dan twee huisjes te boeken die ver uit elkaar lagen (lees 10 minuten wandelen) was door de ouderen die we mee hadden ook geen optie. Uiteindelijk 2x 8-persoons comfort cottage geboekt tegen een meerprijs van 67 euro.
Bij aankomst kwamen we erachter dat we in de verste uithoek van het park waren gezet, wat vrij onhandig was ivm de kleine kinderen en de mensen die slecht ter been zijn. Maar ok, we hadden het er mee te doen. Maar toen we vervolgens in de huisjes kwamen begon het feest pas echt:
– Bij openen van de voordeur kwam de muffe oude schimmelgeur je al tegemoet. Een geur die in de slaapkamers nog vele malen erger was.
– De badkamerstoiletten stonken vreselijk naar urine en er zaten overal ondefinieerbare vlekken.
– Overal spinnenwebben, insecten, spinnen en ander ongedierte (waaronder muizen)
– Buitenboel was in geen 100 jaar schoongemaakt of zelfs maar naar omgekeken door de schoonmaakploeg. Wat een vieze boel. 🙁 Goed te zien door het feit dat de vorige huurders hun bbq gewoon hadden laten liggen en de grond eromheen bezaaid was met asviezigheid. (als je er niet komt om schoon te maken dan zie je dat natuurlijk over het hoofd) Dat je dit soort zaken overslaat in de winter kan ik nog inkomen, maar hoogzomer is het toch een logische plek om af en toe eens een doekje overheen te halen ?
– De vloer was vreselijk smerig. In zo’n mate dat onze dreumes van 13 maanden oud na 15 minuten kruipen pikzwarte beentjes had van de viezigheid. Verschrikkelijk onhygiënisch!
– Vies douchegordijnbadkuip.
– Vieze vloerbedekking met vlekken.
– Bedden doorgezakt met een vieze zure zweetgeur erin.
– Beddengoedbedden zelf niet schoon.
– Gaten en rafels aan de gordijnen, plakkerig en vol vlekken, te vies om aan te raken.
– Vlekken in de kledingkasten, deuren sloten niet goed.
– Overal doodgeslagen insecten op de muren.
– alles plakte in de keuken, heleboel keukengerei niet aanwezig of vies. O.a. het ontbreken van een afdruiprek, bij melden hiervan gaf de receptie aan dat ze ‘daar niet meer aan doen’. Huh? Een huisje verhuren zonder vaatwasser en er dan geen afdruiprek bijdoen is best raar toch? Waarschijnlijk ook een van de redenen dat alles zo vies was.
– Rooster van convectorput was kapot, zeer gevaarlijk voor kleine kinderen die zich hieraan zouden kunnen bezeren.
– Na 2 dagen had iedereen in ons gezelschap last van kriebelende keel en ogen in het huisje. (stof, schimmel??? Wie zal het zeggen.)
– Bubbelbad ging vanzelf aan en uit, iemand voor geweest die het opgelost heeft.
– Geen functionerende rookmelders aanwezig.
Het probleem van de viezigheid en de afstand tot aan de faciliteiten aangegeven bij het park. Er werd ons aangeboden naar een VIPcottage te verhuizen, met een meerprijs van 1000 euro. Dit kon niet tegen een lager bedrag WANT o.a. de schoonmaak was heel anders. Hiermee werd dus letterlijk gezegd dat de Schoonmaak in een VIP cottage intensiever is dan de schoonmaak in de Comfort cottages. Dubieus.
Er werd uiteindelijk opnieuw een schoonmaakploeg gestuurd, die stonden na (LETTERLIJK!) 5 minuten weer buiten. Bij opnieuw melden hiervan scheen er weer een schoonmaakploeg langs te zijn geweest, toen wij er niet waren. Verder niks meer van gehoord en ook niemand meer gestuurd. Uiteindelijk kregen we ter compensatie van de receptie 2 fietsen (een groep van 10 personen???) en een waardebon van 50 euro. Meer konden ze niet voor ons doen en ze deed alsof dit al heel wat was. Gestopt met de discussie want was inmiddels al 2 dagen van de 4 zoet met dit gedoe)
Verder nog een aantal punten over het park zelf:
– bewegwijzering is dramatisch. Meerdere keren verdwaald. En andere mensen geholpen die verdwaald waren!
– Cocktails op een terras a 7,50 die gewoon uit een kant-en-klaar pak geschonken werden. Hoe durf je het ervoor te vragen.
– Het enige terras op het hele park ging om 20:00 uur dicht. Het was de hele week 25-29 graden!? Mijn dochter van 3 mocht om 19:45 geen ijsje meer kopen want ze gingen sluiten???
– Medewerkers die echt niet weten wat ze daar staan te doen? We werden van het kastje naar de muur gestuurd, want nee pinnen moet aan de bar, en bij de bar werd gezegd: nee pinnen bij degene die u heeft geholpen. Zeer vermoeiend.
-Tosti besteld die was koud.
– De zogenaamde verse broodjes uit de supermarkt waren bij het kopen om een uur of 9:30 al keihard en taai. (waarschijnlijk bakken ze alleen ’s ochtends vroeg ofzo)
– De ochtend van vetrek ontbeten bij het buffetrestaurant: wat een stuk chagrijnen staan daar! En niemand wist iets, want vragen konden niet beantwoordt worden, of er werd naar een collega verwezen. Vreselijk vies en vet eten.
Enfin, daar betaal je dan 2200 euro voor, voor 4 dagen ellende.
Gewenste Oplossing:
Ik wil (een flink deel van) ons betaalde bedrag terugkrijgen ter compensatie van deze horrormidweek.
