Klacht: Bussen te vroeg

op 01 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus komt 5 minuten te vroeg langs en daardoor mis ik hem.. sinds wanneer komen bussen veel te vroeg langsz

Als bussen de normale tijden rijden, iets later komen geen probleem, maar te vroeg zie ik geen reden voor.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Shaniamayra, Wat balen dat de bus te vroeg langs komt. Ik kijk het graag voor je na en zet hierover graag een melding door naar de regio. Dan kan het intern met de chauffeur besproken worden. Heb je voor mij je reisdatum, vertrekhalte, vertrektijd, lijnnummer en eindhalte? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Shaniamayra

2 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor de reactie, Reisdatum: 01/08/2017 Vertrekhalte: idzerdastins, leeuwarden Normale Vertrektijd: 11:20 Lijnnummer: 3 Eindhalte: Leeuwarden busstation Groetjes, Shania Betgen

Arriva

Heeft op 01 augustus 2017 om 13:50 geantwoord

Beste Shaniamayra,

Dank je wel.

Het volgsysteem geeft aan dat deze bus 3 minuten te vroeg was bij je halte. Dat is natuurlijk vervelend.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij er naar om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat.

Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven.

Een chauffeur mag i.v.m. verkeersveiligheid niet bij iedere halte zijn vertrektijd afwachten. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de real time gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Ik stel het op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan. Ik zal het daarom ook doorgeven aan de regio.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2vdW5aL.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Shaniamayra