Klacht: Bussen rijden te weinig en zijn veel te vol.

op 12 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zit in woon in Giessen en ik zit in Den Bosch op school. Als ik na school naar huis ga is er maar 1 bus per uur die ik kan nemen om naar huis te gaan, de 121 naar Gorinchem. Vaak ben ik om 16:15 of 16:30 uit en dan moet ik dus de bus van 16:40 pakken die voor mijn school, het Koning Willem 1 College, stopt. Deze bus zit vaak veel te vol en dan rijdt hij langs mijn school, zonder te stoppen, waardoor ik, en nog meer studenten die dezelfde kant op moeten, niet in de bus kunnen stappen. Daardoor moet ik een heel uur in Den Bosch blijven wachten en ben ik 1 uur later thuis dan wanneer ik wel gewoon de bus in kan. Vaak is het in de bus ook zo druk waardoor mensen niet meer normaal kunnen staan. De mensen staat vaak tegen de ramen, deuren en elkaar geplakt en je kan nooit goed uitstappen omdat je elkaar niet kan passeren vanwege de drukte. Buiten het feit dat dit allemaal erg oncomfortabel is, is het ook nog eens gevaarlijk. Er staan veel te veel mensen op elkaar gedrukt en als er een keer een ongeluk gebeurt is de schade niet te overzien.

Ik zou wel tevreden zijn als Arriva een extra 121 bus laat rijden, richting Gorinchem. Het zou ook heel fijn zijn als er meer bussen in een uur gaan zodat ik niet elke keer een uur hoef te wachten als de bus weer eens voorbij rijdt. Als er meer bussen per uur zouden gaan, dan zijn de bussen waarschijnlijk ook veel minder druk, waardoor de mensen ook nog een beetje normaal kunnen staan als er geen ruimte meer is.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 20:52 geantwoord

Hallo Sanne,

Bedankt voor je bericht. Ik geef je klacht omtrent lijn 121 door aan de exploitatiemanager in de regio, zodat hij kan bekijken of er een langere of extra bus op lijn 121 in de middaguren kan worden ingezet.

We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door sannerochat