Klacht: Buschauffeurs stoppen niet voor zebrapad en fietspad oversteekplaats Leiden CS

op 12 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wordt bijna dagelijks geconfronteerd met buschauffeurs van Arriva die niet stoppen voor voetgangers en vooral fietsers die willen oversteken aan de LUMC zijde van station Leiden CS. Er ligt een zebrapad en er staan haaientanden voor se bus, dus duidelijk genoeg zou je zeggen. Er rijden alleen bussen (auto’s mogen daar niet doorrijden). Vanochtend werd ik ook weer bijna aangereden door een bus die aan kwam denderen terwijl er vele mensen aan het oversteken zijn. Asociaal en levensgevaarlijk gedrag van die buschauffeur! En vervolgens wordt er door hem geclaxonneerd en gebaren gemaakt alsof ik iets verkeerd doe. Het moet niet gekker worden. Arriva of politie, doe hier iets aan!

Wanneer de bussen netjes stoppen wanneer er fietsers of voetgangers willen oversteken, en dus stapvoets aan komen rijden op deze drukke oversteekplaats

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2016 om 20:25 geantwoord

Hallo Karin,

Dat was vast schrikken maandagochtend! Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Ik heb je klacht daarom doorgestuurd naar de teammanager in de regio Leiden, zodat hij dit bij de chauffeurs onder de aandacht kan brengen. We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva