Klacht: Buschauffeur Alblasserdam continu bezig met zijn telefoon en aan het FaceTime

op 19 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis nu al een tijdje met Arriva, vaak na mijn werk zie ik een donkere buschauffeur volgens mij is hij van Hindoestaanse komaf. En ik heb zijn naam horen vallen dat was Romeo. Als ik de bus instap zie ik vaak dat hij tijdens het rijden aan het FaceTime is, ik ga altijd expres vlak achter hem zitten zodat ik kan luisteren. Ik heb er ook foto’s van gemaakt dat hij aan het FaceTime was, ook heeft hij altijd een bleutooth apparaat in zijn oor. Jullie zullen ook een camera hebben in de bus dus kijk ernaar zal ik zeggen!!! Zijn werk is de klanten veilig vervoeren nou ik voelde me totaal niet veilig en vond het zeer zeker niet professioneel! Hier moet wat aangedaan worden!

Wanneer er nou echt wat aangedaan word!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Marjan28, Wat vervelend om te lezen dat je je niet veilig voelt in de bus door het gedrag van één van onze chauffeurs. Heeft de chauffeur zijn telefoon in zijn hand tijdens het rijden? Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd, lijnnummer en eindhalte? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Marjan28

1 maand geleden - Bedankt voor je snelle reactie! De buschauffeur heeft het vaak in zijn handen en als hij bij een halte komt stopt hij het snel aan de linkerkant weg. Nadat de passagiers zijn ingestapt haalt hij het weer tevoorschijn en doet hij ook een oortje in zijn oor. Ik heb hem Vorige week voor het laatst gezien in de avonduren. Zoveel buitenlanders rijden er niet hier in Alblasserdam, het was een wat donkere getinte man, zwart haar. Jullie zouden even bij elk buschauffeur moeten kijken via dat camera wat daar boven hangt. Het is allemaal niet zo veiliger wat hier gebeurd

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Marjan28, Bedankt voor je reactie. We willen je graag verder helpen zodat je je weer veilig kunt voelen in onze bussen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat er tijdens het rijden gebruik gemaakt wordt van een mobiele telefoon. Handsfree bellen is toegestaan, maar alleen zakelijke gesprekken met bijvoorbeeld onze verkeersleiding. Heb je misschien toch een voorbeeld voor ons met een dag, lijnnummer, vertrekhalte en tijdstip? Dan kunnen wij hoor- en wederhoor toepassen met de desbetreffende chauffeur. Het zou sneu zijn als we een verkeerde chauffeur hierop gaan aanspreken. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 15:10 geantwoord

Beste Marjan28,

Helaas hebben we tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Wij zullen de melding dan ook afsluiten. Indien je toch nog een melding wil maken kun je terecht op onze site om dit formulier in te vullen:

^SH
Webcareteam Arriva