Klacht: Bus te vroeg vertrokken

op 23 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op vrijdag 23 september om 19:29 rijdt bus 142 bushalte bloemenstraat voorbij. Ik kom aanlopen en zie dat hij doorrijdt. De bus zou vanaf die halte om 19:34 vertrekken. Dus 5 minuten te vroeg. Hierdoor ook mijn trein gemist. Ik vind t niet netjes dat als een bus zo vroeg is dat hij niet wacht. Ik begrijp dat je op tijd moet zijn, maar 5 minuten voor de vertrektijd vertrekken vind ik echt niet netjes. Hierdoor een andere bus naar een ander dorp moeten pakken, waar ook geen goede aansluiting was. Er rijden in Hilvarenbeek en omstreken savonds al niet heel veel bussen, maar dat de bus dan te. Vroeg vertrekt ben je meteen een uur aan het wachten. Dit mag echt niet gebeuren, want daar is het OV toch voor.

Vergoeden van de reiskosten die gemaakt zijn door mij en mijn vriend. Bushalte vrijthof tot station Best.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 23 september 2016 om 21:09 geantwoord

Beste Lian,

Jammer om te lezen dat de bus te vroeg is vertrokken bij halte Bloemenstraat in Hilvarenbeek. In het systeem zie ik dat de bus inderdaad om 19:29 uur is vertrokken i.p.v. 19:34 uur. Begrijpelijk dat jij en je vriend daar van balen. Ik heb er melding van gemaakt bij de teammanager in de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 142 gelet kan worden. Je geeft aan dat je graag de reiskosten vergoed zou zien, ik kan en mag geen uitspraken doen over een vergoeding. Daarvoor zou ik je willen adviseren om te informeren naar onze geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/veelgestelde-vragen.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Lianhuijben