Klacht: Bus rijdt mij voorbij

op 31 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 31 augustus wilde ik om 19:08 de bus pakken naar Winschoten, maar ik weet uit ervaring dat de buschauffeurs zich zelden tot nooit aan de tijd houden. Ik zorg er daarom voor dat ik rond 19:00 op de weg ben waar de bus langs moet om naar Winschoten te rijden, echter was ik nu om 19:02 bij de weg en ja hoor de bus rijdt er langs richting Winschoten ik zwaaide nog om de bus te laten stoppen, maar deze reed door. Op ns en Arriva.nl staat dat er om 19:08 een bus van station naar Winschoten gaat en pas vanaf 20:00 gaan ze om 20:04 etc.

Ik ben er helemaal klaar mee, de trein wordt helemaal achteraan het perron gezet, de deuren worden gesloten je moet alleen al 5 minuten lopen op het perron om bij de voorste deur te komen, want de rest doen ze op slot. Dit komt door wapen- en drugssmokkel, erg rot natuurlijk en het is begrijpelijk, maar ‘wij’ moeten ons weer aanpassen en heb al verscheidene mensen gehoord die de trein hebben gemist omdat ze gewoonweg dat stuk op het perron niet in tijd konden belopen.

Maar goed de bus was dus te vroeg en daarom zit ik nu deze klacht te typen.

Ik moet nu weer onnodig 45 minuten wachten totdat de volgende trein komt, 45 minuten minder lang heb ik wat aan mijn avond en ik zit weer vol ergernis over dit amateuristische bedrijf.

Ik weet trouwens ook niet waarom ik niet via Arriva.nl klachtenformulieren kan invullen, dat kon vroeger wel. De bus was van het noord Hollandse orkest zou dus vertrekken om 19:08 uit Nieuweschans, ik zou tevreden zijn als deze chauffeur aangesproken werd ( dat wordt altijd gezegd, merk er nooit iets van dus vorm van bewijs oid. zou wel eens een keer welkom zijn ) en dat de bussen voortaan rijden op de tijden die worden aangegeven op elke site van het openbaar vervoer. Het is gewoon belachelijk, ze maken fout op fout en ze mogen maar blijven bestaan, lachwekkend.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 01 september 2016 om 18:26 geantwoord

Beste Bryan,

Niet leuk om te lezen dat de bus woensdagavond richting Winschoten te vroeg is vertrokken. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Volgens de dienstregeling hoort de bus inderdaad om 19:08 uur te vertrekken. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er hoor en wederhoor toegepast kan worden en er naar deze situatie gekeken kan worden.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd die je hebt gehad. Hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Slyn