Klacht: Bus komt niet en daarna rijdt de bus door

op 26 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmorgen weer een college niet kunnen bijwonen in Groningen. Station Heerenveen: de bus van 7:03 kwam niet opdagen, de volgende bus bleek ook niet te rijden, bus daarop zat vol, de bus die daarop volgde stopte veel te vroeg en de passagiers die net aan kwamen lopen (5 personen) mochten instappen. Pas een uur later en op papier 5 bussen later kon ik instappen. Dit is in 2 weken tijd al de derde keer dat het fout gaat, met de trein is het niet haalbaar om voor 8:30 op het Zernikeplein in Groningen aanwezig te zijn. Dus voor mij en velen is de bus onze enige mogelijkheid, wat een ellende! Normaal zou ik een 1/2 uur te vroeg zijn, nu kom ik steeds te laat.

Wanneer de bussen gewoon op tijd rijden en er voldoende zitplaatsen zijn, dat betekend tussen 7:00 en 9:00 extra bussen laten rijden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Jelle Akkerman, Spijtig om te lezen dat je een college hebt gemist in Groningen doordat er bussen niet zijn geweest of te vol zaten. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Zou je aan kunnen geven om welke lijn het precies gaat? Ik zie dat er meerdere lijnen richting Groningen gaan vanaf Heerenveen. In de spits is het erg druk momenteel. Hier zijn wij ons van bewust. Tijdens de spits zetten wij alle beschikbare bussen in. Helaas kunnen we niet meer bussen inzetten dan we hebben. Zodra ik een reactie van je heb ontvangen geef ik je klacht door in de regio zodat er naar de planning en inzet van bussen gekeken kan worden. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Jelle Akkerman

1 maand geleden - Het gaat om lijn 315 en 335 Heerenveen/Groningen. Vanmorgen kon ik pas mee met de vierde bus, bijna een uur later. Ik reis nu 2 weken met de bus en ben al 4 maal te laat gekomen, Kom je te laat dan mag je de les niet in. Je moet 80% aanwezig zijn bij ieder vak, deze week hebben we 's morgens een blok, ik zit nu al over de 20% afwezig door deze bus ellend en moet waarschijnlijk de lessen volgend jaar inhalen. Dit is nog maar het begin van het schooljaar! Als ik met de eerste trein vanaf Wolvega vertrek over Leeuwarden ben ik ook te laat, dus vandaar de keuze voor de bus. groet, Jelle

Arriva

Heeft op 27 september 2017 om 07:00 geantwoord

Beste Jelle Akkerman,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb je klacht aan de betreffende regio doorgegeven zodat er naar de materieelinzet van de bussen gekeken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat je in de toekomst verbetering ervaart!

^MR
Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Jelle Akkerman

1 maand geleden - Waarom vertrekt er niet een lege bus vanaf Heerenveen, ieder half uur tussen 7:00 uur en 9:00 uur. Deze zijn volgens mij dan helemaal vol en het probleem is opgelost. Nu komen er alleen maar volle bussen voorbij rijden en dat voor een groot station zoals Heerenveen. Ik snap de denkwijze van Arriva hierin niet, bij Joure zit de bus al helemaal vol, dan moet deze Heerenveen nog aandoen. groet, Jelle

Alle klachten die gemeld zijn door Jelle Akkerman