Klacht: Bus compleet vol

op 25 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag is al de zoveelste keer dat lijn 315 helemaal vol is, waardoor er in Joure 10 tot 15 mensen blijven staan. Dat is echt een schande. Als er vervolgens aan de buschauffeur wordt gevraagd of er mensen mogen staan, wordt dat volledig afgekapt. Er wordt ook geen andere oplossing bedacht en er komt ook geen extra bus. Ook in Heerenveen blijven er daarna nog veel mensen staan. Deze mensen moeten dan een halfuur extra in de kou staan. Om het dan nog niet eens over de gemiste colleges te hebben! Vaak zijn die verplicht en te laat komen wordt niet getolereerd. Dat kan echt niet aan het begin van een jaar. Ik zou graag meer bussen zien of meer medewerkendheid van de buschauffeurs.

Meer bussen of mensen laten staan of zitten in de bus. Mensen mogen niet meer te laat komen, een halfuur te laat is echt onacceptabel.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 25 september 2017 om 10:40 geantwoord

Beste hjearrebarre,

Wat balen dat er veel mensen niet mee konden reizen met lijn 315.

Vandaag is er extra drukte ontstaan door een defecte bus, waar geen vervangende bus beschikbaar voor was. In de maandagochtendspits zijn er weinig extra bussen beschikbaar, omdat deze al worden ingezet.

Bij lijn 315 en lijn 335 zijn de drukteproblemen bekend en we proberen zo goed mogelijk extra bussen (touringcars) in te zetten om de drukte op te vangen. We zijn meer extra bussen aan het regelen om dit beter op te vangen.

Op je voorstel om mensen te laten staan, kunnen we niet ingaan. In Qliners is het wettelijk niet toegestaan om mensen te laten staan. Dit komt door de snelheid waarmee de bus over de snelweg rijdt.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door hjearrebarre