Klacht: Bureaucratie ten voeten uit

op 15 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Ik ben op donderdag 7 juli bij de ING bank te Tilburg geweest met overlijdensakte, verklaring erfrecht etc.etc
Rekening moet overgeboekt worden..Op vrijdag 15 juli is er nog helemaal niets gebeurd. Ze hebben mijn gegevens maar verder is er niets mee gedaan. Ze lopen achter en het kan wel 2 weken duren is het verweer.
Bij de RABO bank was het geld al overgeboekt nog voor ik weer thuis was.
Zo ben ik in mei bij de bank geweest om het overlijden van J vd Berg te melden.
Ik werd bijna als crimineel aangemerkt. Een zeer trage en onvriendelijke bank.

Ik ben tevreden als ze gewoon doen wat ze moeten doen en waarvoor ze betaald worden. Andere banken kunnen dat ook dus waarom de ING bank niet.
Met een overlijdensakte, verklaring van erfrecht en identificatiebewijs moet overboeken een fluitje van een cent zijn. Nu moet alles eerst administratief in orde wat zeker 2 weken duurt. Dan komt er een formulier wat opgestuurd moet worden en dan zal er misschien overgeboekt worden.
Dat duurt dan minimaal 3 weken terwijl de RABO bank dat in 15 minuten doet.
Ook het saldo werd niet medegedeeld vanwege privacy. Van wie???

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 juli 2016 om 10:51 geantwoord

Beste meneer Stadhouder,

Goed dat u dit aangeeft. Het is zeker niet de bedoeling u te benadelen. Wat de huidige status is van het melden van overlijden en het uitbetalen kan ik helaas via deze weg niet zien. Via deze link https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml.dll?action=freecall&subscrid=075A427F-8A7B-46B3-B92C-1736F4D35D6D&lang=SDN kunt u een telefoonnummer invoeren. U wordt dan gebeld door een adviseur van onze Servicedesk Nabestaanden.

Ik raad wel aan om uw bericht wat aan te passen gezien alle rekeninggegevens nu openbaar op internet staan en zichtbaar zijn voor iedereen.

Meike
ING Webcare

Heeft op 16 juli 2016 om 11:25 geantwoord

Er is helemaal niets opgelost. Er is alleen gezegd dat ik telefonisch contact moet opnemen.
En is het normaal dat gegevens bij een klachtenprocedure voor iedereen te lezen zijn?

Bericht van ING

6 maanden geleden - Wij kunnen via deze weg het probleem ook niet oplossen. Vandaar de vraag om telefonisch contact op te nemen. Wanneer u de klacht via deze website doorgeeft is dit voor iedereen te lezen. Ook de rekeninggegevens die u in het bericht aangeeft. Wanneer u dit niet wenst zult u bij ING zelf een klacht moeten indienen. Vriendelijke groet, Meike ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door KeesING