Klacht: Buitenproportioneel hoge transactiekosten

op 03 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Onlangs heb ik geld overgeschreven naar het buitenland in verband met een studie. Ik kon het geld overmake via PayPal of via mijn eigen rekening van ING. Ik koos voor ING. Ik had $200 overgemaakt, wat omgerekend €180 was. Tot mijn schrik was er €31 aan transactiekosten ingehouden op mijn rekening. Ik belde hierover met ING, en zij gaven aan dat bovenaan op de website staat weergegeven dat er extra kosten in rekening worden gebracht. Het is algemeen bekend dat er bij transacties met andere valuta er bijkomende kosten komen. Maar €31 aan bijkomende kosten is buitenproportioneel. ING was bereid €10 te crediteren, dit geeft al aan dat zij zelf ook inzien dat het buitenproportioneel is. Ik overweeg om een andere bank te nemen.

Ik ben pas tevreden als het hele bedrag is teruggestort uit coulance. Ik had wel gerekend op transactiekosten, maximaal 3%, aangezien dit ook het tarief is van de creditcard. Maar om €31 te vorderen is schandalig en buitenproportioneel.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 13 juli 2016 om 20:32 geantwoord

Beste meneer Masri,

Wat vervelend dat je hoge kosten hebt gehad voor een overboeking via PayPal. Helaas zijn dat kosten die wel gerekend worden. Ik lees uit je verhaal dat mijn collega's coulant zijn geweest om 10 euro te crediteren.

We kunnen niet het hele bedrag crediteren, omdat hier nou eenmaal kosten aan verbonden zijn.

Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tjitske
ING Webcare