Klacht: Buitenlandkosten die helemaal biet gemaakt zijn op de rekening

op 06 september 2018 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn zoons hebben beide een YouFone abonnement. na onze USA vakantie hadden zij ‘toevallig’ allebei meerdere malen per dag EXACT 0,10 MB zogenaamd verbruikt, waardoor ze beide forse kosten kregen. Het is onmogelijk dat dit klopt aangezien het telkens dit exacte verbruik was (als je internet aanzet wordt veel meer data verbruikt) en mijn zoons de data NIET hadden aangezet.
Customer service zegt ‘niets te kunnen betekenen’ en luisteren niet, en doen geen moeite. Ze zeggen dat KPN aangeeft dat dit zo verbruikt is terwijl dit 100% niet correct is.

Correctie van alle 0,10 MB posten in USA voor beide kinderen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 14 september 2018 om 12:54 geantwoord

Heeft op 14 september 2018 om 16:50 geantwoord

Beste mevrouw,
Het punt is juist dat dit niet kan kloppen, omdat mijn zoons beide niet meerdere malen per dag hun data hebben aangezet. Buiten dat ik erbij ben geweest en ze sowieso geloof, kan het namelijk ook niet dat het verbruik meerdere malen per dag slechts onder 100 kb is geweest en nooit meer. Als er daadwerkelijk een data verbinding was geweest, zou meteen WhatsApp, etc. ontploffen en het verbruik hoger moeten zijn.
Punt is dus juist dat de aangeleverde gegevens niet kloppen en dit ons probleem wordt gemaakt. Daarnaast is een tarief van 10,25 EUR per 1 MB ridicuul waardoor dit zo een forse rekening wordt (paar euro per dag).
Ik weet dat dit een welles-nietes is, want ik kan niets bewijzen en u ervan uit gaat dat alles goed gaat in de systemen. De bewijslast wordt bij mij gelegd. Maar als u naar de data kijkt en mijn redenering volgt, zult u toch moeten toegeven dat er iets NIET klopt. Er is namelijk 1 keer wel per ongeluk een paar seconden data gebruikt en die staat duidelijk op de rekening met veel meer dan 0,10 MB
Ik verwacht hier toch meer dan 'verwijzen' naar anderen (mij, KPN) en meer intern onderzoek en customer service.
Als u het niet wiltkunt uitzoeken en inderdaad het verbruik op z'n minst vreemd is, dan zou daar een coulancecompensatie niet misstaan.
Ik hoor graag van u.

Alle klachten die gemeld zijn door remkob